جامعه اجازه بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت را نمی‌دهد
کد خبر: 4132137
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
اسماعیلی:

جامعه اجازه بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت را نمی‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محفل انس با قرآن ویژه بانوان تأکید کرد: باید نشان دهیم جامعه اسلامی ما در مسیر تکامل قرار دارد و در این مسیر هیچ ارتجاعی نباید رخ دهد. جامعه ما ۴۵ سال پیش علیه برهنگی قیام کرده و چنین جامعه‌ای اجازه بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت را نخواهد داد.

نمایشگاه قرآن در شان ام القرای جهان اسلام برپا شده است

به گزارش خبرنگار ایکنا، محفل انس با قرآن ویژه بانوان با حضور بانوان قاری ایران و ۱۳ کشور و نیز انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه 18 فروردین، در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد.

در این محفل قرآنی ابتدا غزاله سهیلی‌زاده، قاری برتر کشور و دارنده رتبه اول مسابقات اوقاف به قرائت قرآن پرداخت.

در ادامه و پس از حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مژگان خان‌بابا مشاور معاون وزیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه این محفل دومین محفلی است که برگزار می‌کنیم، گفت: سال گذشته با هدف گرامیداشت مقام حضرت خدیجه(س) این محفل با حضور نمایندگان ۱۳ کشور اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سفارش کردند در مساجد محافل قرآنی را برگزار کنیم به همین دلیل بر برپایی این محافل قرآنی تأکید و تمرکز داریم. امسال نیز به مناسبت گرامیداشت مقام حضرت خدیجه(س) این محفل را برگزار کرده‌ایم.

خان بابا تمرکز بر برپایی محافل قرآنی را ریشه در سنت پیامبر (ص) دانست و گفت: همچنین با توجه به رایج بودن سنت مناظره در سیره اهل‌بیت(ع)، با هدف تعمیق باورهای دینی مناظره‌ای را با محور محتوای سوره محمد(ص) در این مجلس برگزار می‌کنیم.

جامعه اجازه بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت را نمی‌دهد

در ادامه نیز اسماعیلی، وزیر ارشاد ضمن تشکر از معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای برپایی سی‌امین نمایشگاه قران کریم، گفت: سی‌امین دوره این نمایشگاه هم از منظر کمی و هم از نظر کیفی به یک نقطه عطف تبدیل شده و در شأن ام القرای جهان اسلام برپا شده و باعث تفاخر و سربلندی امت اسلامی است.

وزیر ارشاد ادامه داد: در سال جاری با بسیج امکانات با بخش‌های متنوع و گوناگون مساحت نمایشگاه را به دو برابر رساندیم و استقبال مردم وظیفه ما را صد چندان می‌کند.

وی به اولویت‌های فرهنگی کنونی کشور نیز اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بزرگ قرآن این ویژگی را دارد که عظمت و تاثیرگذاری کار فرهنگی را نشان می‌دهد. دیشب چند ساعت در میان مردم در نمایشگاه بودم و نظرات را شنیدم؛ اگر می‌خواهیم جامعه امن شود و محیط اجتماعی امنی داشته باشیم و بچه‌ها با ضرورت عفت و حجاب آشنا شوند، چه محفلی بهتر از نمایشگاه قرآن. ما در این نمایشگاه برای دهه هشتادی و نودی‌ ها کارهای مختلف در نظر گرفته‌ایم و این کار ظرفیت تاثیرگذاری کار فرهنگی را نشان می‌دهد.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه شبیه این نمایشگاه در 15 مرکز استان نیز با همین محتوا و اقتضاعات هر استان در حال برگزاری است یا برگزار خواهد شد، گفت: در حوزه بانوان فعالیت‌های گسترده‌ای در حال انجام داریم. این محفل نیز ابتکار خوبی است تا قاریان، پژوهشگران و اندیشمندان قرآنی جامعه بانوان کنار هم جمع شوند و امیدواریم این محفل با قوت بیشتر و مخاطبان بین‌المللی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ادامه پیدا کند.

جامعه اجازه بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت را نمی‌دهد

 اسماعیلی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم اتفاق مهمی در سبک زندگی رخ دهد، حاملان این سبک جدید بانوان خواهند بود، گفت: در دولت سیزدهم به دنبال حرکت از دولت اسلامی به سمت جامعه اسلامی هستیم؛ یعنی ترویج سبک زندگی مومنانه که حاملان آن بانوان هستند.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنیم تا این گام بزرگ را برداریم. در گام دوم انقلاب به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم که بعد از تحقق جامعه اسلامی اتفاق خواهدافتاد. باید نشان دهیم جامعه اسلامی ما در مسیر تکامل قرار دارد و در این مسیر هیچ ارتجاعی نباید رخ دهد. جامعه ما ۴۵ سال پیش علیه برهنگی قیام کرده، چنین جامعه‌ای اجازه بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت را نخواهد داد و با قوت در مسیر تکمیل حلقه‌های چهارگانه منجر به حلقه پنجم و ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت خواهد کرد و این قوت و شکوه را در مقابل چشم جهانیان به نمایش درخواهیم آورد و مردم ایران پیشتاز هر حرکت امیدآفرین هستند.

جامعه اجازه بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت را نمی‌دهد

در پایان این جلسه، مناظره‌ای با محتوای سوره محمد(ص) با حضور کارشناسانی از ایران، یمن و عراق برگزار شد.  

انتهای پیام
captcha