شب شاد نمایشگاه قرآن با همخوانی «عزیزم حسین» و «آقای مهربان»
کد خبر: 4132148
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

شب شاد نمایشگاه قرآن با همخوانی «عزیزم حسین» و «آقای مهربان»

به مناسبت میلاد امام حسن(ع)، جشن بزرگ رمضانی «نسل آرمان» با همخوانی هزاران‌نفری سرودهای «بیعت»، «عزیزم حسین 1و 2»، «آقای مهربان» و «می‌خوانمت» در هفتمین شب سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

شادترین روز نمایشگاه قرآن با همخوانی عزیزم حسین و آقای مهربان

به گزارش خبرنگار ایکنا، جشن بزرگ رمضانی «نسل آرمان» جمعه‌شب 15 فروردین» در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برپا شد و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه سرودهای بیعت، عزیزم حسین 1و 2، آقای مهربان و می‌خوانمت را همخوانی کردند.

این جشن با اجرای وحید مرتضوی و به میمنت میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد و در ابتدای آن گروه سرود دختران سرود «عزیزم حسین» را خواندند و حاضران همراه با آنها این سرود را زمزمه کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام سرلک، سخنران مذهبی کشورمان طی سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه دو راه برای سیر به سمت خدا وجود دارد، گفت: یکی از این راه‌ها عبادت است که وقتی دوستانه و با علاقه صورت می‌گیرد ما را از ظلمات به سمت نور می‌برد. البته عبادت فقط نماز، روزه، حجاب و ... نیست بلکه هر کار خیری برای خدا صورت گیرد عبادت است.

وی ادامه داد: خدا ما را به مهمانی خود دعوت کرده تا شبیه خدا شویم و سعی کنیم او را در قلبمان به دست بیاوریم. همچنان که اگر قطعات پازل را درست کنار هم قرار دهیم تصویر درستی حاصل می‌شود عبادت هم یعنی کنار هم قرار دادن تصاویر درست خودمان برای درست شدن چهره‌ای خوب از خودمان در عالم هستی.

شادترین روز نمایشگاه قرآن با همخوانی عزیزم حسین و آقای مهربان

حجت‌الاسلام سرلک افزود: اینکه خدا به ما اجازه داده عبادت کنیم یک کلاس درس برای ما است. مسیر عبادتی که از سر عاشقی طی می‌کنیم، قدم‌هایی برای رسیدن به خدا است. اکنون برخی تصمیم گرفته‌اند حجاب را رعایت نکنند اما کسی که حجاب را رعایت می‌کند می‌گوید خدایا آنچه تو برای من می‌خواهی برای من مهم است نه حرف‌ها و نگاه‌های دیگران.

وی با تأکید براینکه آنهایی که عبادتشان از سر دلتنگی برای خداست رشد می‌کنند، گفت: یک راه دیگر هم برای سیر به سوی خدا این است که در سختی‌ها اهل صبر باشیم. صبر انفعال نیست بلکه نگاه با منطق خدا، به مشکلات است. ما مال خداییم و خدا مسیر حرکت ما به سمت خود را فراهم کرده که این مسیر نامش دینداری است پس در مشکلات و مصائب صبر کنیم.

پخش سرود آقای مهربان همراه با همخوانی حاضران بخش دیگر این برنامه بود که فضای نمایشگاه قرآن را بیش از پیش شاد کرد و در ادامه عبدالرضا هلالی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی سرودهای بیعت، عزیزم حسین 1 و 2، آقای مهربان و می‌خوانمت را اجرا کردند که با استقبال و همخوانی گسترده مخاطبان همراه بود. گروه سرود نجم الثاقب نیز یکی از اجراهای ویژه خود را در این نمایشگاه اجرا کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شاهد اجرای این برنامه بود. 

شادترین روز نمایشگاه قرآن با همخوانی عزیزم حسین و آقای مهربان

انتهای پیام
captcha