مرکز تبادل کتاب؛ محلی برای فروش کتاب‌هایی که نیاز ندارید
کد خبر: 4132160
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

مرکز تبادل کتاب؛ محلی برای فروش کتاب‌هایی که نیاز ندارید

مرکز تبادل کتاب یک کتابفروشی بزرگ در محدوده خیابان ولی عصر(عج) است که مردم می‌توانند کتاب‌هایی که خواندند و نیاز ندارند را برای مجموعه بیاورند تا به اسمشان ثبت شود و در قفسه‌ها برای فروش چیده شود.

به گزارش ایکنا، یکی از غرفه‌های فعال در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه مرکز تبادل کتاب است.

نگار مختاری، کتابدار بخش فنی مهندسی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به هدف از راه‌اندازی این مرکز اظهار کرد: مرکز تبادل کتاب یک کتابفروشی بزرگ در محدوده خیابان ولی عصر(عج) است که مردم می‌توانند کتاب‌هایی که خواندند و نیاز ندارند را برای مجموعه بیاورند تا به اسمشان ثبت شود و در قفسه‌ها برای فروش چیده شود. وقتی کتاب فروش رفت می‌توانند در ازای آن کتاب دریافت کنند. قیمت کتاب‌ها از قیمت روز 20 تا 30 درصد پایین‌تر است و غیر از آن تخفیفات دوره‌ای 30، 50 و 70 درصد هم شامل کتاب‌ها می‌شود یعنی شما می‌توانید در این مرکز در ازای کتاب‌هایتان کتاب دریافت کنید و هم اینکه اگر کتاب نداشتید نقدا خرید کنید. برای خرید بیشتر از 50 جلد پیک رایگان برای شهر تهران پیش‌بینی شده و خرید برای کمتر از این تعداد با مراجعه حضوری به مرکز میسر است.

وی افزود: مرکز بخش‌های مختلفی دارد از جمله کافی شاپ، بخش کودک، گلخانه و بخش فروشگاهی که شامل دسته‌بندی کتاب در بخش‌های مختلف است و تقریبا در آن همه موضوعی داریم اعم از مذهبی، علمی، تاریخ، جغرافیا، سیاسی و ... بخش کودک هم به صورت اختصاصی جدا شده است که وسایل بازی دارد و علاوه بر آن یک فضای مطالعاتی تعبیه شده است. همچنین بخش وسایل کمک آموزشی دوره کارشناسی و ارشد و بخش کتاب‌های دانشگاهی و فنی و مهندسی هم در مرکز وجود دارد. سالن جلسات هم در طبقه دوم وجود دارد که در صورت نیاز با هماهنگی اجاره داده می‌شود.

وی ادامه داد: این مرکز از سال 94 راه‌اندازی شده و بالای 10 هزار جلد کتاب داخل آن است. استقبال از این مجموعه بستگی به میزان تبلیغات دارد و تا الآن خوب بوده است. برای آینده نیز قصد داریم تبلیغات را در حوزه بزرگتری گسترش دهیم تا مخاطبان بیشتری را در تهران جذب کنیم چون خیلی از مردم تهران با این مرکز آشنایی ندارند. این مجموعه در کل کشور همین یک شعبه را دارد ولی به میزان کافی اطلاع رسانی نشده است. لذا ما سعی داریم روی معرفی بیشتر مجموعه تمرکز کنیم و همچنین فروش آنلاین را تقویت کنیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و تا ۲۶ فروردین‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha