تشریح برنامه‌های کانون فرهنگی آفرینش مسجد الرضا(ع) گندمان در ماه رمضان
کد خبر: 4132177
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹

تشریح برنامه‌های کانون فرهنگی آفرینش مسجد الرضا(ع) گندمان در ماه رمضان

مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا(ع) گندمان با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن کریم در حال برگزاری است، برخی از این برنامه‌ها را تشریح کرد.

فعالیت های قرآنی کانون فرهنگی هنری آفرینش گندمان

عذرا زمانی، مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا(ع) گندمان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در تشریح برنامه‌های این کانون در ایام ماه مبارک رمضان و با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با محوریت قرآن کریم در حال برگزاری است، اظهار کرد: محفل جزءخوانی روزانه قرآن در این ایام با حضور بانوان در مسجد الرضا(ع) برگزار می‌شود که برپایی مسابقات قرآن و جلسات تفسیر در کنار این محفل معنوی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح تدبر در قرآن ویژه بانوان، برگزاری طرح قرآنی خانه‌های نور و برپایی محافل انس با قرآن کریم با دعوت از حافظان و قاریان برتر استان از دیگر برنامه‌های قرآنی کانون در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال است.

زمانی جشن قرآنی «روزه اولی‌ها» را از دیگر برنامه‌های کانون آفرینش در ماه رمضان امسال برشمرد و توضیح داد: در این جشن برنامه‌هایی مانند تلاوت قرآن توسط قاریان نوجوان، سخنرانی، قصه‌گویی، تواشیح، سرود، مداحی، قرائت قرآن و معرفی روزه اولی‌ها گنجانده شده است که با هدف تشویق و ایجاد علاقه در روزه اولی‌ها برای ادای دین به این فرایض الهی و بهره‌مندی از فیوضات ماه ضیافت الهی برنامه‌ریزی می‌شود. «جشن دختران خورشید» نیز ویژه دخترانی است که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند.

وی برخی برنامه‌های کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا(ع) را نیز یادآور شد و گفت: برگزاری ویژه‌برنامه «رمضان ماه امید برای ظهور» شامل سلسله مباحث حجت‌الاسلام پناهیان در خصوص شرح دعای افتتاح است که به همراه فایل صوتی در اختیار مخاطبان و اعضای کانون قرار می‌گیرد. همچنین مسابقه عکاسی از سفره افطار با عنوان «سرسفره خدا» نیز به همت کانون در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش گندمان با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی شاخص این کانون برای نوجوانان و جوانان در سال‌های قبل در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است، افزود: یکی از برنامه‌های کانون ارائه مباحث مذهبی و عقیدتی برگرفته از آیات قرآن کریم برای دانش‌آموزان است تا از نوجوانی با سبک زندگی قرآنی آشنا و تربیت شوند.

زمانی بیان کرد: کانون آفرینش با همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان بروجن اقدام به برگزاری مسابقات و برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون طرح «نذر کتاب» و جمع آوری کتاب برای کتابخانه مسجد، برپایی ایستگاه نقاشی، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و کتاب به‌منظور پیوند نسل جوان با مسجد کرده است.

وی در پایان گفت: برگزاری نشست‌های «بصیرت‌افزایی»، برگزاری نشست‌های «شیوه‌های جذب جوانان به نماز»، اجرای طرح «نذر مهدوی» و توزیع بسته‌های گوشت قربانی با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه(س)، توزیع بیش از پنج هزار بسته غذایی در بین محرومان، برگزاری مسابقه پخت غذاهای محلی به سبک زندگی اسلامی، اعزام گروه سرود به دیگر شهرستان‌ها برای اجرای برنامه در مناسبت‌ها، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های اعضای کانون در قالب نمایشگاه و بازار فروش از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی هنری آفرینش است.

انتهای پیام
captcha