آموزش آیات و احادیث با قصه‌گویی و عروسک‌گردانی
کد خبر: 4132188
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
همراه با هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ 3

آموزش آیات و احادیث با قصه‌گویی و عروسک‌گردانی

بخشی از غرفه اداره‌کل آموزش و پرورش در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به قصه‌گویی و عروسک‌گردانی برای کودکان با موضوع احادیث و آیات قرآن اختصاص دارد.

غرفه آموزش و پرورش در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

مریم توسلی، مسئول بخش قصه‌گویی و نقالی برای کودکان غرفه آموزش‌ و‌ پرورش در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: امروزه بسیاری از کودکان از آموزه‌های قرآنی و مسائل مذهبی فاصله گرفته‌اند، در نتیجه تصمیم گرفتیم بخشی از فعالیت غرفه آموزش و پرورش را به قصه‌گویی با موضوع احادیث و آیات قرآن اختصاص دهیم.

وی افزود: یکی از قصه‌ها به موضوع سلام کردن اختصاص دارد و با آیه 54 سوره انعام مرتبط است که می‌فرماید: «هر گاه آنان که به آیات ما می‌گروند، نزد تو آیند، بگو: سلام بر شما باد.» بنابراین، سلام کردن را به‌واسطه قصه‌گویی و نقالی به بچه‌ها آموزش می‌دهیم. در کنار هر قصه نیز یکی از آیات قرآن برای بچه‌ها بازگو می‌شود تا با آن انس بگیرند.

مسئول بخش قصه‌گویی و نقالی برای کودکان غرفه آموزش‌ و‌ پرورش گفت: بچه‌هایی که به این غرفه می‌آیند، جایزه‌ای مرتبط با داستانی که برایشان نقل می‌شود، دریافت می‌کنند که باعث نهادینه شدن موضوع داستان در ذهن آنها می‌شود. قصه‌گویی و قصه شنیدن برای خردسالان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین، از طریق قصه‌گویی و عروسک‌گردانی می‌توان آنها را به آموزه‌های دینی جذب کرد‌.

وی بیان کرد: خود کودکان نیز در فرایند قصه‌گویی و عروسک‌گردانی غرفه فعالیت دارند که باعث فراگیری بیشتر مطلب برای آنها می‌شود. همچنین می‌توانند نکات قرآنی و احادیثی را که بلدند، به کودکان دیگر آموزش دهند.

توسلی تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه ما، فعالیت‌هایی مثل نقالی و قصه‌گویی باید انجام شود؛ زیرا امروزه پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و والدین کمتر به آموزش از راه قصه‌گویی، به‌ویژه قصه‌های مذهبی توجه دارند.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha