انتقاد مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس به وقایع نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4132241
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

انتقاد مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس به وقایع نمایشگاه قرآن

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس طی یادداشتی که در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده است، به بی‌احترامی نسبت به مؤسسات قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران انتقاد کرد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارسبه گزارش ایکنا از فارس، در سال جاری با دعوت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، مؤسسات قرآنی استان‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن دعوت شدند و برای این منظور نیز به هر استان سهمیه‌ای اختصاص داده شد؛ به‌عنوان مثال برای استان فارس سهمیه حضور پنج مؤسسه مصوب شده بود.

طبق اظهارات محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس مطابق روال هر ساله بنا بود سهمیه‌ای برای خرید محصولات نمایشگاه قرآن به مؤسسات قرآنی اختصاص یابد، اما از روز نخست برپایی نمایشگاه این وعده به تأخیر افتاده است تا اینکه در روز پنج‌شنبه، 17 فروردین‌ماه، اعلام شد این سهمیه بعداً به حساب مؤسسات واریز می‌شود.

در همین راستا اسلامی یادداشتی نسبت به وقایع اخیر در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده است که به شرح زیر آن‌را می‌خوانیم: 

«واقعه‌ای که در نمایشگاه قرآن تهران با بی‌مدیریتی تمام رخ داد، کام همه مدیران مؤسسات قرآنی که از کل کشور آمده بودند، را تلخ کرد.

درد اصلی، علاوه بر غرض‌ورزی‌ها و بی‌کفایتی‌های جانکاه برخی مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سریال بی‌پایان شرمندگی ما در برابر مؤسسات استان‌مان است. مگر ما چقدر باید در برابر مطالبات به حق مؤسسات سکوت کنیم آیا این نوع رفتارها برای نظام ما و جامعه قرآنی زیبنده است.

آقای وزیر برخورد با مسببان این موضوع، فقط گوشه‌ای از آلام ما را تسکین خواهد داد. درد باید به‌صورت اساسی و ریشه‌ای درمان شود. هر چند علت مشکلات را باید شناخت و درمان کرد که یکی از علت‌ها هم ساختارهای عریض و طویل سازمان‌ها و ادارات با موضوع قرآنی و همچنین رانت و فقدان پاسخگویی صدر تا ذیل مسئولان است، ولاغیر! امیدوارم مسئولان پاسخگوی مؤسسات باشند.»

انتهای پیام
captcha