روز پررونق نمایشگاه قرآن فارس
کد خبر: 4132265
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

روز پررونق نمایشگاه قرآن فارس

سومین روز برپایی نمایشگاه قرآن و عترت فارس را می‌توان پررونق‌ترین روز برپایی آن دانست که دلیل عمده آن تعطیلی روز جمعه بوده است.

نمایشگاه قرآن فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن و عترت فارس به همت شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس طی روزهای 16 تا 19 فروردین‌ماه جاری در محل  دائمی نمایشگاه‌های استان در شیراز برپا شده است.

داشتن زیرساخت‌های مناسب به‌منظور برپایی نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌ها و فراهم کردن امکانات لازم برای برپایی مراسم جزءخوانی و کرسی‌های تلاوت و همچنین نشست‌های تخصصی و برنامه‌های ویژه کودکان از جمله نقاط قوتی است که در محل دائمی نمایشگاه‌ها وجود دارد و همین مسئله را می‌توان نقطه قوت نمایشگاه امسال دانست. وقتی زیرساخت‌های لازم فراهم باشد مسلماً حتی سرما و گرمای هوا تأثیر چندانی بر روند فعالیت نمایشگاه نخواهد داشت.

گرچه این نمایشگاه از روز نخست به‌دلیل آنچه که بازدیدکنندگان و غرفه‌داران مطرح می‌کردند، تبلیغات کم شهری برای آن صورت گرفته و با استقبال کمی مواجه بود، اما در روز سوم شاهد استقبال بسیار خوب مردم شیراز از این نمایشگاه بودیم و تقریباً می‌توان گفت روز سوم نمایشگاه قرآن روز پررونق این نمایشگاه بود که این مسئله را می‌توان به تعطیلی روز جمعه نسبت داد.

غرفه‌های کودکان و نوجوانان، ارائه محصولات عفاف و حجاب و همچنین فروش ملزومات حج و زیارت و محصولات غذایی طب اسلامی را می‌توان از پربازدیدترین غرفه‌ها دانست. گرچه غرفه کتابفروشی صاحب‌الزمان(عج) که پایه ثابت تمام نمایشگاه‌های قرآن استان است و با قیمت بسیار مناسب انواع کتب در سنین مختلف را ارائه می‌دهد را هم می‌توان یکی از غرفه‌ها پررونق آن به‌شمار برد.

حضور استاندار فارس و معاونان و مدیران کل استانداری به‌عنوان مدیریت ارشد استان در نمایشگاه قرآن در همان روز نخست برپایی نمایشگاه را می‌توان اتفاق مناسب و به‌جایی دانست که نشان از اهتمام مدیریت ارشد استان نسبت به فعالیت‌های قرآنی دارد و امیدواریم این عنایت و توجه در ابعاد مختلف به‌خصوص تقویت فعالیت‌های قرآنی و سمن‌های قرآنی و همچنین تخصیص بودجه‌ها هم تداوم داشته باشد.

یکی از نقاط قوت نمایشگاه امسال را می‌توان به همزمانی نمایشگاه حج و زیارت در کنار آن دانست که خود این مسئله به رونق نمایشگاه کمک شایانی کرده است، به‌طوری که در تمام ساعات برپایی نمایشگاه که از ساعت 15 تا 21 اعلام شده است،‌ شاهد حضور حجاجی که برای آموزش و خرید ملزومات سفر حج تمتع هستند، باشیم.

در نمایشگاه امسال شاهد حضور حتی مؤسساتی از شهرستان‌های استان هم بودیم، البته انتظارات بیشتری از مؤسسات قرآنی می‌رفت که از این نمایشگاه استقبال بیشتری کنند ولی در هر صورت می‌توان این حضور کمرنگ را به همزمانی نمایشگاه قرآن فارس با نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران ربط داد که برخی از مؤسسات فعال استان فارس در آنجا حضور یافته‌اند.

همچنین در نمایشگاه امسال بیشتر بعد ارائه هنرهای قرآنی و مذهبی پررنگ بوده است و هنرمندان قرآنی از نمایشگاه استقبال بیشتری کرده‌اند تا ناشران کتب مذهبی و تنها ناشری که در نمایشگاه امسال حضور یافته است،‌ انتشارات فلاح بوده است.

دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز با برپایی غرفه سلامت و آزاد اسلامی هم از جمله دانشگاه‌هایی بودند که در این نمایشگاه امسال حضور داشته‌اند. البته مناسب بود که دانشکده علوم قرآنی هم در این نمایشگاه حضور داشت.

اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، سازمان حج و زیارت و همچنین جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایکنا فارس هم از جمله نهادها و سازمان‌هایی بوده‌اند که با برپایی چند غرفه در این نمایشگاه حضور پررنگ و پرفروغی داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha