مهارت‌پروری و استعدادیابی نوجوانان در خانه نوجوان دارنو
کد خبر: 4132266
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
همراه با هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ 4

مهارت‌پروری و استعدادیابی نوجوانان در خانه نوجوان دارنو

خانه فرهنگ و تمدن نوجوان دارنو با رویکرد مسئله‌محوری، مهارت‌پروری و استعداد‌یابی در نوجوانان را دنبال می‌کند.

غرفه خانه نوجوان دارنو در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

مبلغ، مسئول خانه فرهنگ و تمدن نوجوان دارنو در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: خانه نوجوان دارنو ویژه دختران نوجوان و اولین خانه نوجوانان محسوب می‌شود. رویکرد ما در این مرکز، مسئله‌محور است و برای کمک به نوجوانان در کنار آمدن با دغدغه‌هایشان تلاش می‌کنیم.

وی افزود: تیم دارنو بر مهارت‌پروری و استعداد‌یابی نوجوانان نیز تمرکز دارد. برای مثال، مسئله هویت که یکی از مشکلات اصلی نوجوانان است، مورد توجه قرار گرفته و به انتخاب خود آنها، مهارت‌هایی برای تولید محصولات فرهنگی از جمله ساخت پادکست و کلیپ آموزش داده می‌شود. در مسیر ساخت محصول فرهنگی، شیوه حل مشکلاتی مانند هویت‌یابی نیز در اختیار نوجوانان قرار می‌گیرد.

مسئول خانه فرهنگ و تمدن نوجوان دارنو بیان کرد: در این غرفه، سه بازی برای نوجوانان بازدیدکننده از نمایشگاه در نظر گرفته شده، از جمله بازی «سبکی نو» که نقشه شهر اصفهان و در ارتباط با سبک زندگی نوجوانان است و در عین حال، به تربیت اقتصادی نیز می‌پردازد. بازی‌ بعدی، تست شخصیت‌هاست که با انجام یک تست، رنگ شخصیت فرد مشخص می‌شود.

مسئول غرفه دارنو با بیان اینکه تابستان هر سال در این مرکز ثبت‌نام دوره‌های آموزشی انجام می‌شود، تصریح کرد: برای کسانی که عضو دارنو می‌شوند، برنامه‌ریزی پنج ساله صورت می‌گیرد و محتواهای طبقه‌بندی شده طی این پنج سال آموزش داده می‌شود.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha