جوانی جمعیت؛ محور فعالیت وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4132315
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
باقری‌بیلندی بیان کرد:

جوانی جمعیت؛ محور فعالیت وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ضمن تشریح جزئیات فعالیت این بخش در نمایشگاه سی‌اُم قرآن کریم گفت: نکته قابل توجه در غرفه‌های وزارت بهداشت محوریت موضوع جوانیِ جمعیت و خانواده در این دوره است. در این زمینه تلاش شده است تا دانش و آگاهی بازدیدکنندگان نسبت به فواید فرزندآوری و لزوم افزایش جمعیت و تهدیدات پیری جمعیت افزایش پیدا کند.

محمدجواد باقری بیلندی رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار ایکنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزء معدود دستگاه‌های دانشگاهی کشور است که امسال در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور یافته است.

این دستگاه دانشگاهی که خدمات آن و به خصوص خدمات مربوط به موضوع سلامت و روزه‌داری جزء موضوعات پر استقبال نمایشگاه قرآن در ادوار مختلف بوده است، امسال نیز حضوری پررنگ در نمایشگاه قرآن پیدا کرده است.

جواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد فعالیت‌های این وزارتخانه در نمایشگاه قرآن گفت: امسال همچون سنوات گذشته با مشارکت مجموعه‌های مختلف، وزارتخانه در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بخش سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی حضور پیدا کرده است.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های ارائه شده در حوزه‌های کارکردیِ قرآن و عترت، خدمات جهادی، خدمات مربوط به حوزه خانواده، سبک زندگی، طب ایرانی، غربالگری سلامت فردی و ... تنها گوشه‌ای از خدمات ارائه شده در نمایشگاه قرآن است.

محوریت جوانی جمعیت از سوی وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن

باقری‌بیلندی تصریح کرد: نکته قابل توجه در غرفه‌های وزارت بهداشت محوریت موضوع جوانیِ جمعیت و خانواده در این دوره است. برای تحقق این امر با ایجاد تماشاخانه جمعیت و نمایش کلیپ‌های مختلف و بروشورهایی حاوی موضوع جوانی جمعیت و خانواده با مخاطبان و بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کرده تا دانش و آگاهی آنان نسبت به فواید فرزندآوری و لزوم افزایش جمعیت و تهدیدات پیری جمعیت را افزایش دهد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: حضور متخصصان و کارشناسان مجرب در این غرفه و ارائه مشاوره به بازدیدکنندگان در زمینه‌های خانواده و جمعیت، فرزندآوری در تماشاخانه جمعیت و ... از نکات قابل توجه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که طی روزهای گذشته مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی سالم، برای افراد دغدغه‌مند و کنشگران اشاره و بیان کرد: تبیین جایگاه مادری و ارزش فرزندآوری، ویزیت و مشاوره رایگان ناباروری از سوی پزشکان طب سنتی و ماما، آموزش تدابیر طب ایرانی در قبل، حین و بعد از بارداری و تبیین قانون جوانی جمعیت و خانواده از جمله دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت بهداشت در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

باقری‌بیلندی در این گفت‌وگو به فعالیت این غرفه در مباحثی همچون مطالعات میان‌رشته‌ای در حوزه قرآن و سلامت اشاره و اظهار کرد: حضور اساتید متخصص در این حوزه و استفاده از نظرات و تجربیات آنها از جمله اقدامات وزارت بهداشت در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت در نمایشگاه قرآن است.

وی با تأکید بر اینکه غرفه جهاد سلامت و خدمات جهادی دندان‌پزشکی، از دیگر فعالیت‌های وزارت بهداشت در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است، گفت: این بخش با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان طی روزهای گذشته همراه بوده است. حضور گروه جهادی شهید احدی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ارائه خدمات غربالگری و تست قند خون، سنجش فشار خون و انجام مشاوره‌های پزشکی و تغذیه به بازدیدکنندگان و ویزیت رایگان دهان و دندان و مشاوره‌های دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان به مخاطبان از جمله فعالیت‌های غرفه جهاد و سلامت در نمایشگاه است.

محوریت جوانی جمعیت از سوی وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بیان کرد: ارائه مشاوره‌های تغذیه به مخاطبان از سوی کارشناسان و همچنین ارائه خدمات مشاوره و سلامت روان با حضور کارشناسان مجرب از جمله روانشناسان بالینی و مددکاران اجتماعی و تربیتی از جمله خدمات قابل ارائه به بازدیدکنندگان در نمایشگاه قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha