ارائه خدمات مؤسسه رصدگر عمق آسمان در بخش نوآوری نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4132417
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

ارائه خدمات مؤسسه رصدگر عمق آسمان در بخش نوآوری نمایشگاه قرآن

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان به عنوان واحد فناور در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است که در بخش نوآوری و دانش بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن به ارائه خدمات به عموم بازدیدکنندگان به ویژه نوجوانان و نونهالان می‌پردازد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمانبه گزارش خبرنگار ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان به عنوان واحد فناور در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است که در زمینه نجوم و آیات الهی کار می‌کند.

قدم اول کار این مؤسسه این بود که توانست تمام آیاتی که مستقیما مربوط به علم نجوم است از قرآن استخراج کند و در کتاب «نجوم و کائنات» گردآوری کند و در کنار بکارگیری ترجمه و مفاهیم آیات،  دیدگاه تفسیری مفسران معاصر به صورت مختصر آورده شده است.

این کتاب را وزارت علوم به عنوان یک کتاب علمی تحقیقاتی و پژوهشی تأیید کرده است و طی تعامل با سازمان فضایی ایران چند دوره از این کتاب به چاپ رسیده است.

از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه موضوع‌بندی تمام آیات است که دو جلد از این موضوع به عنوان «پیدایش کیهان و دگرگونی آن» و «نجوم، علم شناخت» به چاپ رسیده است و پروپزال 42 عنوان کتاب دیگر نوشته شده و محتوای برخی از این کتاب ها در حال تحقیق و پژوهش و برخی درحال ویراستاری است.  

یادآور می شود، این مؤسسه توانست در سال 97 به عنوان شرکت خلاق و دانش بنیان ثبت شود و درحال حاضر نیز در پارک علم و فناوری قم پردیسان فعالیت می کند.

این مؤسسه که امسال برای نخسین باریست که در نمایشگاه قرآن حضور دارد، در حوزه کودک نیز دو کتاب مطابق با کتب درسی کودکانه از کلاس دوم ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه دوم، با عنوان «زمین تنها مکان زندگی» و «من و خانواده خورشید» تدوین و چاپ کرده است که داخل سایت رشد تأیید شده است. این کتاب‌ها علاوه بر پژوهش مجهز به فناوری واقعیت افزوده است.

از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته آموزشی شامل نجوم قرآن کودکان، بزرگسالان، کارگاه‌های تخصصی یک روزه نجوم قرآن در دانشگاه‌ها و نهادها، کارگاه‌های یک روزه نجوم قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها و نهادها، کارگاه یک روزه نجوم قرآن در مساجد و امکان متبرکه شهر قم است.

همچنین بخشی با عنوان گردشگری نجوم قرآن است که در این خدمات با استفاده از جذابیت نهفته در آیت نجوم قرآن و شگفتی‌های قاب مشاهده در آسمان و علاقه‌مندی انسان‌ها در رصد آسمان، خدمت جدیدی در بخش گردشگری ایجاد کند.

از دیگر خدمات این مؤسسه هالوگرافی نجوم قرآن است که بر این اساس یک تکنیک تصویر سازی بر پایه بازتاب پرتوهای نور انجام می‌شود و با استفاده از این تکنیک  می‌توان به تصاویر سه بُعدی به صورت شناور معلق در فضا ایجاد کرد که امکان تلفیق اجسام فیزیکی را با تصاویر به وجود می‌آورد.

در این محصول پدیده‌های نجومی قرآنی با این فناوری شبیه سازی شده و مخاطب از این طریق با معارف آیه ارتباط برقرار می‌کند.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» تا 26 فروردین از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان است. 

انتهای پیام
captcha