«مِسک»؛ باشگاه کنشگران قرآنی فضای مجازی
کد خبر: 4132427
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

«مِسک»؛ باشگاه کنشگران قرآنی فضای مجازی

باشگاه کنشگران قرآنی فضای مجازی با عنوان «مِسک» مخاطبان را با تولید محتوای چندرسانه‌ای، بسترشناسی شبکه‌های اجتماعی و جریان‌سازی قرآنی آشنا می‌کند.

«مِسک» باشگاه کنشگران قرآنی فضای مجازیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مِسک، شبکه‌ای مردمی متشکل از کنشگران فضای مجازی قرآن دوست و فعالان قرآنی اهل فضای مجازی است که  در بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی سی‌ام نمایشگاه بین‌المللی قرآن در نظر دارد تا فضای مجازی را عطر قرآن معطر و با رنگ قرآن زیباتر کند.

این باشگاه در نظر دارد با رویکرد تولید محتوا، توزیع و انتشار محتوا و جریان سازی و هم شبکه سازی و هم آموزشی در تمامی بسترهای مؤثر و جریان ساز فضای مجازی در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کند.

اعضای این باشگاه با مدل‌ها والگوهای مختلف توئیت نویسی قرآنی در قابل کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و مربیان متخصص آشنا می‌شوند.

همچنین در این الگوها از ساده‌ترین مدل‌ها برای ترویج انس و تلاوت قرآن گرفته تا بیان و معرفی فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و افراد تا تفسیر و تبیین موضوعات روز جامعه براساس آیات قرآن و با زبان قرآن استفاده می‌شود. همچنین جریان‌سازی قرآن محور از دیگر اقدامات باشگاه است.

خلاقیت و ایده‌پردازی در تولیدات چند رسانه‌ای، مبانی و اصول تولید محتوا، مخاطب شناسی، کادرسازی و کار تیمی و اصول تدوین حرفه‌ای و مستندسازی و روایتگری از جمله بخش‌های تولید محتوای چند رسانه‌ای است و اعضا در بخش کنشگری در فضای مجازی با بسترشناسی شبکه‌های اجتماعی، بسترشناسی توییتر و کنشگری مقدماتی بسترشناسی اینستاگرام و کنشگری مقدماتی، مینمال نویسی در شبکه‌های اجتماعی و اصول و مدل‌های توئیت نویسی قرآنی و ... آشنا می‌شوند.

ایجاد شبکه مردمی وامکان فعالیت شبکه‌ای منسجم و هم افزا با هدف جریان سازی و فراهم بودن ظرفیت انتشار در کنار ظرفیت تولید از جمله مزیت‌های مسک است.

علاقه‌مندان برای عضویت در این باشگاه می‌توانند به غرفه مسک در بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی مراجعه کنند و یا به نشانی mesk.cjt.ir مراجعه کنند.  

یادآور می‌شود، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می خوانمت» تا26 فروردین از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان است. 

انتهای پیام
captcha