باغ آیات؛ محمل دغدغه‌مندان فرهنگ و کودک در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4132444
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

باغ آیات؛ محمل دغدغه‌مندان فرهنگ و کودک در نمایشگاه قرآن

مسئول تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: سازمان‌هایی که دغدغه فرهنگی در حوزه کودکان را دارند در کنار هم در «باغ آیات» مشغول به همکاری هستند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از این سازمان‌ها است.

لیلا شویدی، مسئول تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌مللی قرآن کریم بیان کرد: امسال مانند ادوار گذشته سعی کردیم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بتوانیم ساعت‌های شادی را همراه با نکات آموزشی برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته از سوی ستاد قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش کودک با نام «باغ آیات» نامید و امسال نیز تمام سازمان‌هایی که دغدغه فرهنگی در حوزه کودکان را دارند در کنار هم در «باغ آیات» مشغول به همکاری هستند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از این سازمان‌ها است.

شویدی در رابطه با فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «باغ آیات» بیان کرد: در «باغ آیات» یک صحنه نمایشی داریم که کودک درون موقعیت اجرای تئاتر حضور پیدا می‌کند و از والدین خود تفکیک می‌شوند و والدین واکنش بچه‌ها را نسبت به تئاتری که موضوعات قرآنی را اجرا می‌کند، مشاهده می‌کنند. همچنین امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه قصه‌گویی را داریم و از مربیان بخش بین‌الملل کانون پرورش فکری که بالای بیست تجربه در حوزه قصه‌گویی در سراسر کشور و جشنواره‌های بین‌المللی دارند دعوت شده تا حضور یابند. امسال به زبان اشاره نیز در غرفه قصه‌گویی برای کودکان با نیازهای ویژه قصه‌گویی می‌شود.

مسئول تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: نمایش رومیزی با تکنیک میله‌ای با موضوع بخشش، گذشت و شجاعت برای بچه‌ها اجرا می‌شود. سعی شده تا مفاهیم اخلاقی برای کودکان ساده شود تا آنها راحت‌تر بتوانند موضوعات را یاد بگیرند.

شویدی افزود: علاوه بر این در بخش جنبی قصه‌گویی شاهد فروش محصولات کانون پرورش فکری هستیم و هر آنچه که محصولات سرگرمی برای کودکان در غرفه فروش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه شده است. محوریت اساسی برای عرضه محصولات غرفه کانون پرورش فکری محصولاتی مفاهیم دینی است. تلاش شده تا در محصولات فرهنگی به صورت غیر مستقیم مفاهیم دینی و اخلاقی به کودکان ارائه شود و کودک یا نوجوان به تنهایی در پایان نتیجه‌گیری اخلاقی داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) تماشاخانه سیار روبروی درب ورودی برنامه اجرا کرد که با استقبال خوبی همراه شد. قرار است تا در چند ناحیه کم‌خوردار هم تماشاخانه سیار به اجرای برنامه بپردازد زیرا رسالت تماشاخانه سیار سفر به نقاط فاقد سینما و تئاتر است.

انتهای پیام
captcha