ازدواج مسجدبنیان؛ زمینه‌ برای حضور مساجد در امر ازدواج آسان
کد خبر: 4132469
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

ازدواج مسجدبنیان؛ زمینه‌ برای حضور مساجد در امر ازدواج آسان

مدیر حرکت ازدواج مسجدبنیان از آماده‌سازی شرایط برای حضور مساجد در این طرح جهت تسهیل در امر ازدواج آسان خبر داد.

سینا صفار، مدیر حرکت ازدواج مسجدبنیان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، به جزئیات این طرح پرداخت و اظهار کرد: اصل اجرای این طرح حدود 12 سال پیش آغاز شد و طی یکی سال گذشته به فکر گسترش عمیق‌تر آن اقتاده و برای توسعه آن به سراغ همکاری با مساجد رفتیم.

وی افزود: دلیل انتخاب مساجد برای ارتباط با این طرح، گستردگی مساجد در محلات مختلف کشور، انتظارات مردم و ظرفیت‌های مردمی مساجد بود. غرفه ازدواج مسجدبنیان به دلیل ارتباط بیشتر با مساجد و مبلغانی که برای ترغیب امر ازدواج مسجدبنیان به مساجد دسترسی بیشتری دارند، راه‌اندازی شده است.

صفار ادامه داد: چنانچه مساجد به این موضوع علاقه‌مند شده و خواهان ورود به این طرح شدند، کافی است تا یک نماینده بانو را که مورد وثوق مسجد و امام جماعت مسجد است، به مجموعه ما معرفی کند. پس از آن این نماینده به سامانه‌ ازدواج مسجدبنیان دسترسی پیدا می‌کند و با دیگر نمایندگان مساجد برای تسهیل امر ازدواج ارتباط پیدا خواهد کرد.

مدیر حرکت ازدواج مسجدبنیان تصریح کرد: در این سامانه اعضای حاضر بدون ذکر نام و شماره تماس متقاضیانی که قصد ازدواج دارند، به واسطه‌گری پرداخته و زمینه را برای ازدواج متقاضیانی شرایط مناسب یکدیگر را داشته و به اصطلاح هم‌کفو هم هستند، ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: امام جماعت مساجد نیز می توانند این طرح را در مسجد محله خود معرفی کرده و علاقه‌مندان و متقاضیان را به بانویی که برای ورود به سامانه معرفی کرده‌اند، ارجاع ‌دهند. در این سامانه هر یک از نمایندگان مساجد می‌توانند شرایط و ویژگی‌های متقتاضیان خود را مطرح کرده و ضمن ارتباط با دیگر نمایندگان مساجد، افراد هم‌کفو را بای ازدواج با یکدیگر معرفی کنند.

مدیر حرکت ازدواج مسجدبنیان در پایان تصریح کرد: در این مدل مسجدمحور در حال آغاز برنامه هستیم وبه دنبال جذب مساجد برای حضور در این طرح هستیم تا به توفیق الهی بتوانیم زمینه را برای امر ازدواج آسان و تسهیل امر ازدواج در کشور فراهم کنیم.

صفار اظهار کرد: تاکنون و از زمان اجرای این طرح یعنی پیش از ورود مساجد به طرح که به حدود 12 سال گذشته بازمی‌گردد، تعداد 50 ازدواج از این طریق صورت گرفته است. همچنین، برای آموزش واسطه‌گران نیز مدرسه تخصصی واسطه‌گران راه‌اندازی شده که مهارت‌های لازم از جمله کفویت‌سنجی و ... در این زمینه در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مساجد و نمایندگان آن‌ها برای حضور در این طرح می‌‎تواند با شماره 09033418909 تماس گرفته و یا از طریق پایگاه vasetan.ir اقدام کنند.

یادآور می‌شود؛ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و تا ۲۶ فروردین‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha