کارگاه آموزش نقاشی‌خط در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4132557
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

کارگاه آموزش نقاشی‌خط در نمایشگاه قرآن

اولین کارگاه آموزشی تکنیک های نقاشی‌خط به مدت پنج ساعت با حضور 10 نفر از دانشجویان هنر و با محوریت سوره مبارکه الرحمن در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایکنا، نخستین کارگاه آموزشی نقاشی‌خط در غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) واقع در نمایشگاه قرآن کریم جمعه 18 فروردین برگزار شد.

در این کارگاه هنری که به همت معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و در راستای برگزاری رویداد فرهنگی هنری چهارفصل قرآنی و با محوریت سوره مبارکه الرحمن برگزار شد، جمعی از دانشجویان هنر ضمن آموزش به خلق اثر پرداختند.

محمد بخشی‌زاده؛ مدرس این کارگاه گفت: ابتدا طی فراخوانی از علاقه­‌مندان نقاشی‌خط دعوت شد تا ثبت‌نام خود را انجام داده و سپس از میان ثبت‌نام‌کنندگان 10 نفر انتخاب و در کارگاه حضور داشتند. مدت زمان کارگاه 5 ساعت بود که ابتدا به هنرجویان ابزار و مواد مورد نیاز معرفی و سپس نحوه اجرای اثر به آنها شرح داده شد. در مرحله بعد این دانشجویان زیرنظر بنده به ارائه اثر پرداختند.

این مدرس نقاشی‌خط افزود: تکنیک‌­های آموزش داده شده در این کارگاه برجسته‌کاری با فوم و نحوه استفاده از خمیر جسو بود و افراد حاضر در این برنامه به طور کامل روش­ استفاده از این موارد را آموختند. دومین روز این کارگاه هنری که مربوط به رنگ‌آمیزی در نقاشی‌خط است روز چهارشنبه هفته جاری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

در طرح چهارفصل قرآنی، بخش‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه کتابخوانی، جلسات تدبر در قرآن، برگزاری کارگاه­‌های هنری و ادبی در رشته‌های مختلف متناسب با سوره مورد نظر، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، یک سری مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را آموزش ببینند.

همچنین، علاقه‌مندان به رویداد‌های فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی از طریق پایگاه اینترنتی www.isqa.ir در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha