مقابله با فرهنگ صهیونیستی حاکم بر آمریکای لاتین با تمسک به قرآن و عترت
کد خبر: 4132617
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
مبلغ مسلمان اهل کلمبیا در نشست نمایشگاه قرآن مطرح کرد؛

مقابله با فرهنگ صهیونیستی حاکم بر آمریکای لاتین با تمسک به قرآن و عترت

اسلام عبدالحکیم اکبر گفت: فرهنگ صهیونیستی حاکم بر کشورهای آمریکایی به دنبال فروپاشی انسان و خانواده است و از همین رو برای مقابله با این تهاجمات ناجوانمردانه می‌بایست از تکنیک‌ها و روش‌هایی استفاده کنیم که از دل الگوهای ائمه معصومین(ع) و قرآن کریم باشد.

به گزارش ایکنا، نشست «فعالیت‌های قرآنی در کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیایی‌زبان»، شامگاه 19 فروردین‌ماه در غرفه مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه و در راستای سلسله نشست‌های تخصصی قرآنی در عرصه بین‌الملل واقع در بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه قرآن در مصلای تهران برگزار شد.

لوئیس خاویر آگیلار پالاسیوس با نام اسلام عبدالحکیم اکبر از کشور کلمبیا و مبلغ دینی مهمان این نشست بود که در حال حاضر در شهر مقدس قم نیز در حال تحصیل علوم اسلامی است و اجرای نشست را هم حجت‌الاسلام علیرضا میرجلیلی از مبلغان دینی بین‌المللی برعهده داشت.

وی با بیان اینکه مشغول فعالیت‌های ترویجی و اسلامی در کشورهای مختلف است، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دینی در آن کشورها بحث آموزش قرآن کریم است.

عبدالحکیم گفت: به لطف خداوند متعال بیش از دو سال است که مؤسسه‌ای به نام مؤسسه مطالعات اسلامی سلام و حوزه علمیه امام علی(ع) تأسیس شده که با کمک این دو فعالیت‌های ما در مراکز اسلامی کشورهای آمریکای لاتین پررنگ‌تر شده است.

این مبلغ اسلامی همچنین گفت: به همت این مؤسسه و حوزه مذکور، دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی در مراکز قرآنی کشورهای آمریکای لاتین شکل گرفته‌اند و آموزش قرآن به غیرمسلمانان و تازه‌مسلمانان و مسلمانانی که سال‌هاست به اسلام گرویدند و دوست دارند قرآن را فراگیرند، ارائه می‌شود.

عبدالحکیم با اشاره به برپایی محافل قرآنی در مراکز اسلامی دایر شده از سوی مؤسسه سلام در کشورهای آمریکای لاتین گفت: در این محافل کسانی که علاقه‌مند به تقویت روخوانی یا مایل به حفظ قرآن، یادگیری تجوید و قرائت قرآن تا مراحل بالا هستند قرآن را فرامی‌گیرند و علاوه بر آن اجتماعات دینی مسلمانان در آنجا برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه مؤسسه سلام برنامه‌های محتوایی نظیر تفسیر تخصصی و عمومی و دوره‌هایی نظیر مهدویت و معارف اسلامی دارد، گفت: در آمریکای جنوبی همچنین مؤسسه سلام مسابقات قرآنی در رده‌ها و سطوح سنی مختلف برگزار می‌کند تا جوانان، کودکان و بزرگسالان را تشویق به فراگیری قرآن کند.

این مبلغ کلمبیایی با اشاره به نقش حجت‌الاسلام میرجلیلی در مدیریت مؤسسه سلام گفت: یک تیم 20 نفره در حال حاضر برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای مختلف آمریکای جنوبی تلاش می‌کند و مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در سطح کشورهای آمریکای لاتین برگزار شد و امسال هم در آخرین هفته ماه مبارک این مسابقات برای دور دوم برگزار می‌شود تا ثمره رشادت‌های علما و اولیای خدا را در دورترین نقاط کره خاکی  شاهد باشیم.

عبدالحکیم با بیان اینکه ایده‌ها و برنامه‌های جدیدی برای گسترش دین اسلام و فعالیت‌های قرآنی در دست انجام است، گفت: از جمله اینکه فعالیت‌های قرآنی در آمریکای لاتین به همت حوزه علمیه امام علی(ع) انجام می‌شود و ایده اولیه این حوزه مشارکت علاقه‌مندان در آن کشورها به دروس اسلامی بوده است که در دو سطح مقدماتی و لیسانس تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در مطالعاتی که داشته‌ایم متوجه شدیم که دو موضوع برای تبلیغ اسلام ضروری است؛ یکی موضوع آموزش‌های قرآنی و دیگری زبان عربی است و ما این دو را در رأس برنامه‌های کاری خود قرار داده‌ایم. از همین رو در سال نخست حوزه علمیه در سطح مقدماتی به دو برنامه می‌پردازد یکی آموزش زبان عربی و دیگری آموزش علوم قرآنی است.

مبلغ کلمبیایی گفت: در مرحله لیسانس هم ما علوم عربی نظیر صرف، نحو و تاریخ را کار می‌کنیم، اما چون اعتقاد داریم که برنامه اصلی زبان قرآن است آموزش‌های قرآنی را در دوره لیسانس قطع نمی‌کنیم.

رونق فعالیت‌های قرآنی در آمریکای لاتین

عبدالحکیم از اساتید ایرانی در منطقه آمریکای لاتین قدردانی کرد و گفت: عنایت مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به فعالیت‌های قرآنی موجب تقویت دارالقرآن‌ها در کشورهای آمریکای لاتین شده است.

او از جمله مراکز اسلامی در آمریکای جنوبی را مؤسسه کوثر در شهر کالی کلمبیا خواند و گفت: رسالت خود را آموزش قرآن به‌ویژه برای کودکان و تازه‌مسلمانان قرار داده است و در سطح مقدماتی و پیشرفته قرآن را یاد می‌دهد.

این مبلغ دینی نمونه دیگر مراکز قرآنی را در شهر توکومان آرژانتین ذکر کرد و گفت: مدرسه قرآنی شیخ مرهل در آنجا موجب جذب کودکان زیادی شده و همین امر موجب رواج نگاه قرآنی در این شهر نیز شده است.

فرهنگ حاکم بر آمریکای لاتین، صهیونیستی است

وی با بیان اینکه فرهنگ صهیونیستی بر کشورهای آمریکای شمالی، جنوبی و آمریکای لاتین مستولی شده است، افزود: این فرهنگ به دنبال فروپاشی انسان و خانواده است و از همین رو برای مقابله با این تهاجمات ناجوانمردانه می‌بایست به فکر این باشیم که از تکنیک‌ها و روش‌هایی استفاده کنیم که از دل الگوهای ائمه معصومین(ع) و قرآن کریم باشد.

عبدالحکیم بر لزوم آشنا کردن جوانان با ادبیات اهل بیت(ع)  تأکید کرد و گفت: این گونه است که آنها در مسیر طلایی به مقابله با فرهنگ منحط غرب خواهند رفت.

این مبلغ کلمبیایی همچنین محور و سلول اصلی جامعه را خانواده خواند و گفت: فرهنگ صهیونیستی به دنبال هدف گرفتن زنان برای متلاشی کردن خانواده و جامعه است و متأسفانه در غرب این برنامه برای قاره آمریکا، اروپا، غرب آسیا و خاور دور برنامه‌ریزی شده است تا جایگاه و موقعیت زن در خانواده را هدف بگیرند.

وی تأکید کرد: نهضت فمنیسم به دنبال از کار انداختن هویت زن در خانواده است تا تحت عنوان به ظاهر زیبای فمنیسم، زنان نقش اصلی خود در خانواده را از دست بدهند و هویت واقعی زن از بین برود.

حجت‌الاسلام میرجلیلی هم در پایان این نشست با اشاره به گسترش روز افزون اسلام در کشورهای آمریکای لاتین گفت: برای مثال در کشوری نظیر «گویان» با جمعیت کم‌تر  از یک میلیون، 150 مسجد داریم و البته جریان اسلام در کشورهایی نظیر برزیل، کلمبیا، آرژانتین و ونزوئلا بیشتر از دیگر کشورها به چشم می‌آید چون جمعیت عرب‌های مهاجر به آنجا بعد از فروپاشی عثمانی و بعد از جنگ جهانی دوم زیاد شده و بعداً هم مهاجرت به دلایل مختلف به آمریکای لاتین زیاد شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا میرجلیلی از مبلغان دینی بین‌المللی

او تأکید کرد که در حال حاضر قریب به 10 میلیون نفر در آمریکای جنوبی مسلمان هستند و آمار دقیقی درباره تعداد شیعه و اهل تسنن در آنجا در دست نیست و در کشوری مانند آرژانتین این تعداد نزدیک به هم است اما در برخی کشورها جمعیت اهل تسنن بیشتر است.

میرجلیلی بر لزوم تأسیس مساجد از سوی شیعیان در کشورهای آمریکای جنوبی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر ما مراکز اسلامی شیعیان در آمریکای جنوبی داریم و کمک‌های خیرین به اندازه تأسیس مساجد نبوده است که امیدواریم در این مسیر مهم هم گام‌های بزرگ برداشته شود بخصوص که عربستان میلیون‌ها دلار در این کشورها برای ساخت مساجد هزینه کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha