نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4132647
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
۹ اردیبهشت

نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از آغاز به‌کار نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از نهم اردیبهشت‌ماه و به مدت یک هفته خبر داد.

نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری

سیدحسین نژادحسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از نهم اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته در فرهنگسرای ارشاد در شهرکرد آغاز به‌کار می‌کند، اظهار کرد: ستاد استانی برگزاری این نمایشگاه در اداره‌کل تشکیل و تا کنون چند جلسه هماهنگی از جمله ستاد استانی این رویداد با حضور دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی به دستگاه‌ها و فراخوان برنامه‌های پیشنهادی، دستگاه‌ها در ستاد استانی پيشنهادات خوبی را برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه قرآن استان از حیث محتوا و فُرم داشتند و مقرر شد غرفه‌هایی برای این دستگاه‌ها در نمایشگاه پیش‌بینی شود.

نژاد حسینی تصریح کرد: نهادهایی چون تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، میراث فرهنگی، سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و ... در ستاد استانی نمایشگاه حضور دارند و جهت برپایی غرفه آمادگی دارند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در خصوص بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده برای نمایشگاه، توضیح داد: بخش نخست ناظر بر عرضه محصولات علوم قرآنی است که از ناشران اثرگذار استانی و کشوری برای ارائه محصولات دعوت خواهد شد و حوزه معاونت فرهنگی ارشاد این موضوع را پیگیری می‌کند.

نژادحسینی ادامه داد: بخش دوم شامل غرفه‌های مربوط به نهادهای فرهنگی است که حدود ۲۰ دستگاه را شامل می‌شود و بخش سوم شامل اجرای برنامه‌های قرآنی نظیر نشست‌های تخصصی، مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، نشست‌های ادبی، فرهنگی و هنری با محوریت قرآن کریم، عصر شعر، هنرهای قرآنی نظیر کتابت، خط و نقاشی و ... می‌باشد.

وی با بیان اینکه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در ابتدا جهت اجرای نمایشگاه اعلام آمادگی کرد اما پس از آن انصراف داد، گفت: امیدواریم که مؤسسات در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند؛ اجرای نمایشگاه به یکی از مؤسسات قرآنی به‌عنوان محور و مجری واگذار شده اما می‌طلبد سایر مؤسسات نیز نقشی فعال در این نمایشگاه داشته و همه دستگاه‌ها و مؤسسات و مراکزقرآنی در این راستا هم‌افزایی کنند.

دعوت از طرح‌ها و ایده‌های قرآنی برای ارائه در نمایشگاه

در ادامه، محمود سلیمی، پیشکسوت قرآنی، مدیر دارالقرآن امام صادق(ع) شهر بن و مکتب‌القرآن شهرکرد به‌عنوان مجری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری نیز به خبرنگار ایکنا گفت: در ابتدا به ما اعلام شد که نمايشگاه قرآن کار خود را از ۲۶ فروردین‌ماه مطابق با ۲۴ ماه مبارک رمضان آغاز کند که با توجه به کمبود وقت برای ما تا این تاریخ امکان‌پذیر نبود و تصمیم بر آن شد که این تاریخ به نهم اردیبهشت‌ماه موکول شود.

وی ادامه داد: دعوت از مؤسسات و مراکز قرآنی و نهادها و دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است و برای دعوت از مجموعه‌های فعال خارج از استان نظیر ناشران نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

سلیمی گفت: از مجموعه‌های قرآنی انتظار می‌رود که حضور فعال و پررنگی در نمایشگاه قرآن استان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha