معرفی و عرضه رایگان محصولات نور در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4132652
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

معرفی و عرضه رایگان محصولات نور در نمایشگاه قرآن

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، از عرضه جدید‌ترین محصولات این مرکز در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: این نرم‌افزارها به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن قرار می‌گیرد.

معرفی و عرضه رایگان محصولات نور در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در شبستان اصلی نمایشگاه قرآن در حال معرفی و عرضه محصولات دینی خود است. عرضه گسترده محصولات دینی به صورت رایگان از ویژگی‌های این مرکز است که از فرصت نمایشگاه قرآن برای معرفی بیشتر محصولات منحصر به فرد خود استفاده کرده است.

محمد قربانی، معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، در گفت‌وگو با ایکنا، به معرفی خدمات این مرکز و فعالیت‌های آن در سی‌امین نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: امسال با محوریت معرفی نرم‌افزارهای نسخه اندرویدمان که همگی رایگان هستند، در نمایشگاه قرآن حضور داریم.

وی به معرفی جدیدترین محصول این مرکز یعنی «نورالجنان» پرداخت و گفت: این نرم‌افزار همان مفاتیح‌الجنان همراه است که در چهار قالب ادعیه، اعمال، زیارت و نمازها عرضه شده است. نسخه جدید و به روز شده قرآن نور نیز که نسخه اندروید است (نسخه همراه قرآن نور) و طی حدود 14 ماهی که عرضه شده کامل شده، نیز در این نمایشگاه معرفی و عرضه می‌شود.

قربانی در خصوص قرآن نور نیز گفت: نسخه جدید قرآن نور حاوی سه نحوه نمایش قرآن اعم از متنی، تجویدی و مصحف 15 قطعی با 28 دوره کامل تلاوت قرآن، 260 دوره تفسیر(با 10 دوره رایگان)، 132 ترجمه رایگان به 32 زبان زنده دنیاست. این نسخه همچنین 250 هزار مفهوم قرآنی دارد در کنار هزار و 772 اسم و عَلَم که به صورت دسته‌بندی در این نرم‌افزار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: قبلاً در این نرم‌افزار ختم شخصی قرآن کریم داشتیم که اخیراً ختم گروهی قرآن کریم نیز اضافه شده است.

نسخه اندروید نهج‌البلاغه

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور، از دیگر تولیدات این مرکز را نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب نسخه اندروید رایگان اعلام کرد و گفت: در نسخه اندروید نهج‌البلاغه پنج نسخه معتبر با 32 ترجمه و 12 شرح آورده شده است که به صورت متن کامل عربی، صوت و ترجمه کاملاً صوتی ارائه شده.  

وی در خصوص صحیفه سجادیه نیز گفت: نسخه اندروید صحیفه در 15 ترجمه و 16 شرح با فهرست موضوعی و ادعیه کاملاً فرازبندی شده و قرائت عرضه شده؛ همچنین تک تک لغات به صورت ترجمه شده است به عنوان یک کار بدیع و تازه در این نرم‌افزار وجود دارد.

چگونه نرم‌افزار رایگان دریافت کنیم؟

قربانی از معرفی سایت‌ها و نرم‌افزارهای رومیزی مرکز نور در نمایشگاه قرآن نیز سخن گفت و در پاسخ به این سؤال که نرم‌افزارهای رایگان چگونه در اختیار بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن گذاشته می‌شود؟ گفت: در غرفه ما بخشی تعبیه شده که به صورت واضح نرم‌افزارها معرفی و نحوه دانلود و استفاده از آنها آموزش داده می‌شود و اگر مخاطبان مشکلاتی در استفاده از نرم‌افزارها داشته باشند رفع می‌شود.

رونمایی از سه‌گانه قاموس نور

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما از هر محصولی یک سه گانه عرضه می‌کنیم. قبلاً حوزه کاری ما لوح فشرده بود اما اکنون عمده محصولات ما سایت دارند مثل جامع قرآنی، جامع الاحادیث، قاموس نور و پایگاه جامع امیرالمومنین. همچنین همه نرم‌افزارها نسخه اندروید هم دارند که همگی رایگان است. سه گانه قاموس نور شامل نسخه جدید، نسخه اندروید و سایت قاموس نور نیز قرار است اردیبهشت ماه  رونمایی شود.

قربانی ویژگی خاص محصولات این مرکز را قابلیت انجام کار پژوهشی به کمک این نرم‌افزارها بیان کرد و گفت: نرم‌افزارهای ما صرفاً برای کمک به قرائت قرآن، مفاتیج و ... نیست بلکه امکانات متنوعی در این نرم‌افزارها وجود دارد مثل تحلیل صرفی و نحوی، نشان دادن آیات مرتبط با هم، نشان دادن احادیث مرتبط با آیات و تفاسیر متعدد ذیل هر آیه و تلاش کرده‌ایم بسترهای عرضه محصولاتمان را توسعه دهیم تا کاربران در هر زمان و مکان بتوانند از محصولان ما استفاده لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha