ارائه مشاوره حفظ قرآن از سوی مدرسه علمیه دارالسلام
کد خبر: 4132756
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
محمدمهدی آخوندی بیان کرد:

ارائه مشاوره حفظ قرآن از سوی مدرسه علمیه دارالسلام

مسئول غرفه مدرسه علمیه دارالسلام گفت: ابتکاری که همکاران ما به خرج داده‌اند این است که مخاطبان می‎توانند در طرح‌های سی دقیقه در روز، شصت دقیقه در روز و نود دقیقه در روز، از مشاوران ما در این غرفه مشاوره حفظ قرآن بگیرند و مشغول حفظ قرآن کریم شوند.

محمدمهدی آخوندی، مسئول غرفه مدرسه علمیه دارالسلام در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت وگو با ایکنا، درباره فعالیت‌های این مدرسه علمیه گفت: مدرسه علمیه دارالسلام از سال 1391 زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اسکندری تأسیس شده و از پایه اول تا دهم طلبه می‌پذیرد. افراد حاضر در این مدرسه، جدا از دروس رسمی حوزه‌های علمیه، مشغول یادگیری هنرهایی همانند خط و خوشنویسی، حفظ قرآن کریم، یادگیری زبان انگلیسی، روسی و عربی هستند.

فعالیت‌های قرآنی مدرسه علمیه دارالسلام

وی افزود: دانش آموزان پسر پایه‌های هفتم، هشتم و نهم با معدل بالای نوزده می‌توانند در این مدرسه پذیرش شوند. این شرطی است که باید احراز شود. ما در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخشی از فعالیت‌های دینی و قرآنی مدرسه علمیه دارالسلام را به مخاطبان عرضه می‌کنیم که از جمله آنها مشاوره در زمینه حفظ قرآن کریم است. همچنین آموزش خط و خوش نویسی، میز گفت‌وگوی سیاسی و جهاد تبیین و معرفی برخی از منشورات مرکز مدرسه علمیه دارالسلام از دیگر اقدامات ما در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در راستای استفاده مخاطبان است.

حجت‌الاسلام آخوندی بیان کرد: گروه همخوانی قرآنی مدرسه علمیه دارالسلام، یکی از گروه‌های پرکار و فعال در زمینه فعالیت‌های قرآنی این مدرسه علمیه است به گونه‌ای که در بسیاری از موارد، معرف مناسبی برای مدرسه علمیه دارالسلام بوده‌اند. در این گروه به وسیله دویست و پنجاه طلبه به صورت همزمان، همخوانی قرآن کریم صورت می‌گیرد. از جمله فعالیت‌های این گروه همخوانی قرآن کریم در سال گذشته بود که قبل از اذان مغرب و عشاء از شبکه یک پخش می‌شد و همین امر در معرفی هرچه بیشتر مدرسه علمیه دارالسلام به جامعه تأثیر زیادی داشت و در نتیجه پذیرش در این مدرسه هم افزایش پیدا کرد.

خدمات قرآنی به مخاطبان

وی با اشاره به مشاوره‌های قرآنی در این غرفه گفت: ما از حافظان کل قرآن کریم که در مدرسه علمیه دارالسلام تربیت شده‌اند دعوت کرده‌ایم تا در اینجا به مخاطبان در زمینه حفظ قرآن کریم مشاوره ارائه دهند. ابتکاری که همکاران ما به خرج داده‌اند این است که مخاطبان می‎توانند در طرح‌های سی دقیقه در روز، شصت دقیقه در روز و نود دقیقه در روز، از مشاوران ما در این غرفه مشاوره حفظ قرآن بگیرند و مشغول حفظ قرآن کریم شوند.

مسئول غرفه مدرسه علمیه دارالسلام یادآور شد: از دیگر خدماتی که در این عرفه عرضه شده این است که طلاب، به عموم مردم، خط و خوش نویسی را آموزش می‎دهند و از جمله کلمات و جملات و مفاهیم قرآنی که مردم تمایل دارند در قالب خوش نویسی به آنها آموزش می‌دهند. همچنین در قالب جهاد تبیین، مخاطبان می‌توانند سؤالات سیاسی خود را با کارشناسان ما در میان گذاشته و در قالب گفت‌وگو به جواب سؤالات خود دست پیدا کنند.

کتب عرضه شده در نمایشگاه

وی با اشاره به مهمترین انتشارات مدرسه علمیه دارالسلام که در دوره از نمایشگاه قرآن هم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند گفت: یکی از مهمترین کتب عرضه شده، چهل حدیث‌های نوشته شده توسط حجت‌الاسلام اسکندری است که تاکنون به دوازده جلد رسیده است. همچنین کتاب «آغاز اصول» که بعضاً در پایه چهارم حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، «نحو نوین»، «هشتصد و هشتاد و هشت تست نحو»، «ذبح عظیم» و کتاب پرفروش «من علی‌ام» که در معرفی حضرت علی(ع) با استفاده از کلمات خود ایشان است از جمله مهمترین کتب عرضه شده در غرفه مدرسه علمیه دارالسلام در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستند که در معرض دید مخاطبان قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام آخوندی در پایان به بیان دیدگاه‌های خود درباره نمایشگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: ما برای چهارمین دوره است که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ایم و خوشبختانه در تمام این ادوار و مخصوصاً دوره کنونی استقبال خوبی هم از نمایشگاه و هم غرفه ما صورت گرفته است. مخصوصا پذیرش‌های زیادی برای مدرسه انجام شده است.

یادآور می‎شود سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 12 فروردین 1402 در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و تا 26 فروردین‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha