سامانه قرآنی ایمانور به هوش مصنوعی مجهز می‌‎شود
کد خبر: 4132771
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
محمدرضا شهبازی:

سامانه قرآنی ایمانور به هوش مصنوعی مجهز می‌‎شود

قائم مقام مدیرعامل مؤسسه نورالمجتبی گفت: فاز اول سامانه قرآنی ایمانور در سال 1398 به بهره‌برداری رسید و هنوز هم در حال توسعه پیدا کردن است. فاز دوم آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و تصمیم ما بر این است که در فاز سوم به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز شود.

محمدرضا شهبازی، قائم مقام مدیرعامل مؤسسه نورالمجتبی، که در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانش بنیان فعالیت دارد، در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح فعالیت‌های این مؤسسه و اپلیکیشن ایمانور پرداخت و گفت: ایمانور سامانه‌ای برای آموزش مجازی است که به مؤسسه قرآنی نورالمجتبی وابسته است و دوره‌های معارف اسلامی همانند احکام، عقاید، سبک زندگی اسلامی و انس با قرآن را آموزش و دوره‌های مختلف در زمینه معارف اسلامی را به صورت مجازی به مخاطبان ارائه می‎دهد. این سامانه تاکنون بیش از صد و بیست هزار مخاطب جذب کرده که هر کدام حداقل یک دوره از دوره‌های این سامانه را گذرانده‌اند و تعداد آنها هم رو به افزایش است.

مأموریت اصلی مؤسسه نورالمجتبی

وی افزود: مخاطبان این دوره‌ها علاوه بر اینکه به دوره‌های مؤسسه نورالمجتبی دسترسی دارند تمام مؤسسات قرآنی دیگر نیز می‎توانند محصولات خود را در بستر این سامانه عرضه کرده و به اسم و آرم خودشان در اختیار مخاطبان قرار دهند و اگر هم فروشی داشته باشند بخشی از فروش برای خود آنها خواهد بود. در واقع ایمانور به مثابه یک پلتفرم ارائه شده و در اختیار دیگران هم قرار گرفته است.

شهبازی بیان کرد: اپلیکیشن لازم هم برای این سامانه آماده شده است چون بالغ بر نود درصد مخاطبان ما برای دسترسی از موبایل استفاده می‌کنند به همین دلیل اپلیکیشن اندورید و IOS برای آن طراحی شده است. مؤسسه نورالمجتبی از سال 1392 تأسیس شده است و در تنظیم اساسنامه این ماموریت را برای خودش قرار داد که در زمینه معارف قرآنی فعالیت کند چون رشته‌های تخصصی قرآنی توسط بسیاری از مؤسسات در حال عرضه به مخاطبان است بنابراین مؤسسه ما بر نکاتی همانند مفاهیم قرآن و احادیث و سایر امور معارف تمرکز کرد. هدفگذاری دیگر این مؤسسه این بود که فعالیت‌‎های خود را باید به شکل مجازی ارائه دهد و از سوی دیگر باید مخاطبان جهانی داشته باشد و این آموزش‌ها در بستر اینترنت در اختیار همه قرار گیرد.

تجهیز ایمانور به هوش مصنوعی

قائم مقام مدیرعامل مؤسسه نورالمجتبی یادآور شد: فاز اول سامانه قرآنی ایمانور در سال 1398 به بهره‌برداری رسید و هنوز هم در حال توسعه پیدا کردن است. فاز دوم آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و تصمیم ما بر این است که در فاز سوم به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز شود و این امر می‌تواند امکانات زیادی در عرصه آموزشی، هم در اختیار خود مؤسسه نورالمجتبی و هم سایر مؤسساتی قرار دهد که می‌خواهند با ما همکاری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به عنوان اولین مؤسسه قرآنی دانش بنیان معرفی شده‌اید، بیان کرد: ما رتبه دانش بنیان را به دلیل تهیه همین سامانه ایمانور دریافت کردیم چراکه این سامانه از صفر نوشته شده و قبل از آن چندین سال، بسیاری از سامانه‌های‌ آموزشی دنیا را مطالعه و نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی کردیم سپس به الگویی رسیدیم و آن را پیاده کردیم. جوانان حوزه فناوری مؤسسه این سامانه را به خوبی راه‌اندازی کردند و پس از طرحی به حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عرضه شد و آنها هم رتبه دانش‌بنیان را به ما ارائه دادند. به همین دلیل است که ما اولین مؤسسه قرآنی هستیم که رتبه دانش بنیان دریافت کرده‌ایم.

استقبال گسترده از نمایشگاه قرآن

شهبازی درباره فعالیت‌های این غرفه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: هدف اصلی ما این است که ایمانور را به خوبی به مردم بشناسانیم تا همه مخاطبان ما از جمله قشر مذهبی که دنبال آموزش‌های معارفی هستند با آن آشنا شوند لذا آن را به مردم معرفی می‌کنیم. از سوی دیگر هر روز مسابقه‌ای در این غرفه در راستای آشنایی با این اپلیکیشن برگزار می‌کنیم. برای کسانی‌که اپلیکیشن ایمانور را نصب کنند نیز یک قرعه‌کشی در نظر گرفته‌ایم که در پایان نمایشگاه انجام می‌شد و به ده نفر به قید قرعه ده سکه طلا هدیه داده می‌شود.

وی در پایان به بیان دیدگاه‌های خود درباره سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پرداخت و افزود: از سال 1395 به صورت جدی در همه نمایشگاه‌های قرآن، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و جاهای دیگر با قدرت شرکت می‌کنیم. از این دوره از نمایشگاه قرآن استقبال بسیار زیادی شده است که بنده تاکنون چنین استقبالی را ندیده بودم.

یادآور می‌شود سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 12 فروردین 1402 در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و تا 26 فروردین‌ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام
captcha