عرضه نرم‌افزار «جامع التفاسیر» مؤسسه نور در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4132777
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
تقی آسمانی در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

عرضه نرم‌افزار «جامع التفاسیر» مؤسسه نور در نمایشگاه قرآن

مدیر گروه قرآن مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) از عرضه و به نمایش درآوردن نرم‌افزار «جامع التفاسیر» در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

عرضه نرم‌افزار «جامع التفاسیر» مؤسسه نور در نمایشگاه قرآن

 تقی آسمانی، مدیر گروه قرآن مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در جریان برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مؤسسه نور یکی از مؤسسات اسلامی فعال در استان قم است که امسال در نمایشگاه قرآن حضور یافته است. عمده کار مرکز، تولید نرم‌افزارهای علوم اسلامی و علوم انسانی بوده که از سال 1368 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در حوزه‌های علوم انسانی و علوم اسلامی دیجیتالی کردن محتوای علوم دینی در دستور کار مرکز قرار دارد و آنچه که باعث شده در سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن حضور داشته باشیم به نمایش درآوردن و عرضه نرم‌افزار «جامع التفاسیر» است. این نرم‌افزار جزء بهترین نرم‌افزارهای علوم قرآنی است که در آن متن قرآن، تفاسیر مختلف و صوت‌های مختلف وجود دارد و این نرم‌افزار به عنوان مهمترین محصول ما برای عرضه به این نمایشگاه به شمار می‌رود.

مدیر گروه قرآن مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) گفت: حدود دو سال است که مرکز نور تولید نرم‌افزارهای مرتبط با علوم اسلامی را آغاز کرده که نرم‌افزارهایی مانند «قرآن نور»، «نورالجنان»، «مفاتیح الجنان»، «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» و «جامع الاحادیث» بخشی دیگر از محصولات ما محسوب می‌شوند.

آسمانی بیان کرد: در گذشته مرکز نور فقط نرم‌افزارهای مربوط به سیستم عامل ویندوز را طراحی و تولید می‌کرد و به همین دلیل مخاطبانش خاص و از پژوهشگران بودند ولی امروز مرکز به حوزه‌های مختلف علوم اسلامی ورود کرده و وقتی کاربران جست‌وجویی انجام می‌دهند به پایگاه‌های وابسته به مرکز نور متصل می‌شوند و به همین دلیل اقبال عمومی افزایش یافته است.

به گفته وی، از زمانی‌که موسسه نور، نرم‌افزارهای مربوط به تلفن همراه را تولید کرده با استقبال و پسند بیشتر مردم روبه‌رو بوده است.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha