دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن فارس تشکیل شود
کد خبر: 4132984
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن فارس تشکیل شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با تأکید بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف برای برپایی نمایشگاه قرآن گفت: اگر نهادهای متولی مجوز دهند، آماده تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن فارس هستیم.

حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در غرفه ایکنامحسن نهاوندی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه نمایشگاه قرآن استان بعد از 10 سال در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار شد، گفت: نگاه برخی از دستگاه‌ها این بود که برپایی نمایشگاه قرآن در محل دائمی نمایشگاه‌ها به دلیل فاصله با مرکز شهر و یا اینکه ظرفیت کافی در استان نیست، اشتباه است اما با برگزاری جلسات متعددی رویکرد آنان تا حد بسیاری تغییر کرد.

وی افزود:‌ نگاه ما به نمایشگاه قرآن، برپایی فروشگاه و آمدن چند ناشر نبود، بلکه به دنبال جریان‌سازی قرآنی بودیم.

نهاوندی بیان کرد: نگاه تیم مدیریتی جدید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی این است که مشخص کنیم هدف نمایشگاه چیست و نسبت به آن هدف برنامه‌ریزی کنیم در این راستا حتی با وجودی که غرفه‌ها به بخش خصوصی تعلق می‌گرفت، هیچ هزینه‌ای از آنان دریافت نکردیم و حتی بخشی از هزینه‌ها را خودمان متقبل شدیم اما از بسیاری از دستگاه‌های متولی قرآنی  انتظار می‌رود که سهم بیشتری در نمایشگاه قرآن داشته باشند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس ادامه داد: برای برپایی نمایشگاه مجبور شدیم برخی از رویدادهای فرهنگی خود را به دلیل هزینه نمایشگاه قرآن تعطیل کنیم زیرا شرکت نمایشگاه‌ها خود مأموریتی دارد و تا حدی می‌تواند در حوزه فرهنگ هزینه کند.

وی با تأکید بر اینکه برای برپایی نمایشگاه قرآن باید شاخصی تعریف شود، گفت:‌ برپایی نمایشگاه قرآن به تنهایی از عهده یک دستگاه خارج است و باید نهادهای مختلف پای کار آیند.

نهاوندی اظهار کرد: در جریان برگزاری نمایشگاه قرآن مشاهده کردیم که هر کسی با نگاه خود به سمت قرآن و عترت آمده است و این‌ها به راحتی کنار هم نمی‌نشینند و این اتفاق خوبی نیست زیرا قرآن باید عامل وحدت باشد تا همه ما بتوانیم در کنار آن قرار گیریم اما این اتفاق تا حد زیادی رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس اظهار کرد: اگر دستگاه‌های متولی اجازه دهند آمادگی داریم تا دبیرخانه دائمی قرآن را در شرکت نمایشگاه‌ها ایجاد کنیم زیرا برپایی نمایشگاه قرآن خود پروسه یک ساله دارد تا بتوانیم ابتدا ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و برای آنان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های مختلف در برپایی نمایشگاه در کنار هم باشند اقدامات خوبی می‌توان انجام داد، گفت:‌ یکی از این اقدامات شناسایی نوآوری‌ها و دانش‌بنیان‌ها در حوزه قرآن و عترت است که برای این کار هم نیاز به زمان داریم.

نهاوندی در پایان تأکید کرد:‌ اگر بنا باشد نمایشگاه قرآن هر ساله برگزار شود باید شاخص‌هایی برای آن تعریف شود و بنا به آن شاخص برنامه عملی دیده شود و دبیرخانه‌ای هم برای آن راه‌اندازی شده و هر دستگاه متولی هم سهم خود را انجام دهد.

انتهای پیام
captcha