نمایشگاه قرآن و عترت در تایباد افتتاح شد
کد خبر: 4132993
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
همزمان با لیالی قدر

نمایشگاه قرآن و عترت در تایباد افتتاح شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: همزمان با لیالی قدر نمایشگاه قرآن و عترت در این شهرستان مرزی افتتاح شد.

نمایشگاه قرآن و عترت در تایبادجابر آفریدون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در این شهرستان برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم مومن تسنن و تشیع قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با لیالی قدر در تایباد، افزود: امسال این نمایشگاه همزمان با شب‌های پربرکت قدر با حضور ائمه جمعه تسنن و تشیع، فرماندار، جمعی از اعضای شورای اداری، شورای تامین و قاریان و حافظان شهرستان در محل سالن باشگاه سهامی به مدت یک هفته افتتاح شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تایباد بیان کرد: این نمایشگاه با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی، مؤسسات و مراکز قرآنی و انجمن‌های فرهنگی و هنری با هدف ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های نمایشگاه در طول یک هفته، تصریح کرد: در این نمایشگاه 10 غرفه با موضوعات انتشارات قرآنی، محصولات قرآنی، عفاف و حجاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و هنرهای قرآنی همه روزه در دو شیفت صبح و عصر دایر هستند. همچنین در حاشیه این نمایشگاه فعالیت‌هایی همچون سحرخوانی، منقبت‌خوانی، تلاوت قرآن کریم و مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان در حوزه قرآنی برگزار می‌شود.

آفریدون بیان کرد: نمایشگاه تا 27 فروردین ماه صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ فعالیت دارد. اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت نیز 27 فروردین ماه پس از افطار برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی تایباد متشکل از سه شهر و 2 بخش با جمعیت بیش از 120 هزار نفر از مردم تشیع و تسنن است. این شهرستان دارای حافظان و قاریان برتری است که تاکنون در مسابقات قرآنی موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری شده‌اند.

انتهای پیام
captcha