محوریت شعار «شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» در غرفه سپاه محمد رسول الله(ص)
کد خبر: 4133101
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

محوریت شعار «شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» در غرفه سپاه محمد رسول الله(ص)

سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ علاوه بر معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های معمول خود در نمایشگاه قرآن که با شعار «شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» در نمایشگاه حضور یافته، به اجرای سه پویش در این رویداد نیز پرداخته است.

محوریت شعار «شهدای قرآنی یاران سلیمانی» در غرفه سازمان قرآن سپاه تهران

به گزارش ایکنا، سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، در بخش سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت‌های متنوعی را ارائه کرده است که عمده این فعالیت‌ها حول محور شهدای قرآنی و سوره‎‌های سرخ برنامه‌ریزی شده است.

این سازمان امسال با شعار «شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» به نمایشگاه سی‌اُم آمده است. سازمانی که تا کنون در راستای شناسایی و گرامیداشت شهدای قرآنی فعالیت‌های اثرگذاری انجام داده و این فعالیت‎‌ها همچنان ادامه دارد.

دبیرخانه و کمیته شهدای قرآنی کنگره ملی شهدا تا کنون به شناسایی 280 شهید قرآنی اعم از قاری، حافظ و معلم قرآن کریم در تهران اقدام کرده است. این دبیرخانه همچنین هفت همایش سوره‌های سرخ را برگزار و 170 مستند از شهدای قرآنی تولید کرده است.

برگزاری دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی که تا کنون به بیش از 300 دیدار رسیده، تولید چندین جلد کتاب سوره‌های سرخ و تولید 14 نماهنگ با موضوع شهدای قرآنی بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ بوده که البته با همکاری دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه قرآن بوده است.

محدثه شیری، مسئول غرفه سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد فعالیت‌های این غرفه در نمایشگاه‌ سی‌اُم، گفت: بخشی از فعالیت‌های ما در نمایشگاه به معرفی فعالیت‌هایی که در طول سال صورت می‌گیرد اختصاص دارد. علاوه بر این پویش‌هایی نیز طراحی شده است که از جمله آنها باید به پویش «یاران قرآنیِ شهید سلیمانی» اشاره کرد. این پویش برای گروه سنی کودک و نوجوان طراحی شده و در آن مخاطبان با قرائت یک سوره از قرآن نام‌شان به عنوان یار قرآنی شهید سلیمانی ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین یک پویش دیگر با عنوان «من یک رسانه هستم» نیز طراحی شده است، این پویش ویژه بانوان است و در آن بانوان به این سؤال که «اگر بانوان بخواهند زینب‌وار در راستای انعکاس فرهنگ و سیره قرآنی فعالیتی داشته باشند چه کاری انجام می‌دهند؟» پاسخ خواهند داد و از این طریق در پویش شرکت خواهند کرد.

مسئول غرفه سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در ادامه اظهار کرد: سومین پویشی که در این بخش در نمایشگاه قرآن کریم راه‌اندازی شده پویش «خانواده قرآنی» است. در این پویش اعضای هر خانواده به اتفاق و در کنار هم در غرفه حضور پیدا کرده و یکی از والدین در مورد فعالیت‌ها و خلاقیت‌هایی که برای تأثیر معنویت قرآنی در سبک زندگی استفاده می‌کنند صحبت خواهند کرد.

شیری بیان کرد: علاوه بر این پویش‌ها مصاحبه‌هایی با رویکرد تبیین و حرکت در مسیر زندگی شهدا و به‌کارگیری سیره آنها نیز انجام می‌شود. در کنار این موضوعات سرفصلی با عنوان «در میدان می‌مانم» ویژه تجدید پیمان نمادین با شهدای قرآنی طراحی شده است. در این طرح مخاطبان و مراجعه‌کنندگان اثر انگشت خود را بر روی تابلو منقش به نقشه ایران ثبت می‌کنند. در غرفه شهدای قرآنی نیز میزی به عنوان هنرکده در حال فعالیت است که در آن یکی از اساتید هنرمند به طراحی چهره شهدا می‌پردازد.

مسئول غرفه سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول الله(ص) بیان کرد: نکته مهم قابل توجه این است که تمام محتوای پویش‌هایی که در این غرفه اجرا می‌شود با بکارگیری ابزار سواد رسانه‌ای و در قالب‌های تصویری تهیه و در کانال سوره‌های سرخ در ایتا منتشر می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین بخشی برای دلنوشته بازدیدکنندگان با شهدای قرآنی در نظر گرفته شده که استقبال خوبی از این موضوع به عمل آمده است. خانواده‌ها و گروه‌های سنی مختلف با ظاهر و پوشش متنوع به ثبت دلنوشته‌های خود برای شهدای قرآنی پرداخته‌اند.

 

الهام وقاری

انتهای پیام
captcha