سند انجمن بین‌المللی خادمان صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود
کد خبر: 4133107
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
در نمایشگاه قرآن

سند انجمن بین‌المللی خادمان صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود

حجت‌‌‌الاسلام وافی از رونمایی سند انجمن خادمان صحیفه سجادیه طی روزهای باقی مانده از سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

سند انجمن بین‌المللی خادمان صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود

حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه در گفت‌‌‌وگو با ایکنا با تأکید بر اینکه بخش فوق برای نخستین باری است که در نمایشگاه قرآن شکل گرفته، گفت: در این بخش دو مسئله مهم را شاهد هستیم؛ یکی هم‌‌‌افزایی مؤسسات، مجموعه‌‌‌ها، اشخاص و فعالان در عرصه صحیفه سجادیه است که برای نخستین باری است که به این حجم دور هم جمع شده‌‌‌اند و به نظرم زمینه‌ اقدامی مهم برای رونمایی از سند انجمن بین‌المللی خادمان صحیفه سجادیه است که طی چند روزه آتی این سند رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه دربردارنده بیش از 24 هزار واژه‌ است، ادامه داد: معتقدم وجود این بخش موجب توسعه نگاه مردم و نخبگان، تغییر نگرش، تقویت و تعمیق نگاه در مخاطب نسبت به این کتاب دعا شده است.

وافی افزود: بسیاری از بازدیدکنندگان معتقدند که ما صحیفه سجادیه را به این شکل نمی‌‌‌شناختیم که صحیفه سجادیه، کتاب همراه، کتاب زندگی، کتابی حاوی محتواهای اخلاقی و تربیتی و کتابی دربردارنده محتواهای حوزه‌های اقتصادی،  سیاسی، امنیتی و... است.  

مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه درباره جانمایی این بخش، گفت: درست است که در بخش پایانی نمایشگاه هستیم اما مجاورت با درب 85 موجب مراجعه بیشتر مردم از بخش حیاط و سایر بخش‌ها چون عفاف و حجاب و ... شده است.  ضمن اینکه بخش صحیفه سجادیه در مقابل مجموعه هنرهای دینی، باغ آیات، صنایع دستی و بخش نهج‌‌‌البلاغه است و به این شکل کاملاً یک پازل و جورچین متناسبی در بخش پایانی نمایشگاه قرآن واقع در شبستان اصلی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت بخش ترویج صحیفه سجادیه به عهده بنیاد و مؤسسه بین‌المللی صحیفه سجادیه است که تحت اشراف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، افزود: البته این مجموعه مورد حمایت مجموعه‌هایی چون سازمان تبلیغات اسلامی و دارای یک تفاهم‌نامه مشترک با ارگان‌ها و نهادها برای اجرای پروژه‌ها است.

وافی درباره نشست‌هایی که در این بخش تاکنون انجام شد، ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و نشست‌هایی در حوزه هنر و رسانه، شب شعر جوان با موضوع نماز و نیایش، تهیه برنامه‌ها و تصویرسازی و ساخت برنامه‌های تصویری، تجلیل از برخی از خادمان صحیفه سجادیه که در این زمینه دارای اثر، ترجمه و ایده بودند، از جمله فعالیت‌های انجام شده طی هفته‌های برپایی نمایشگاه است.

مدیر بخش صحیفه سجادیه اضافه کرد: در روزهای پایانی نمایشگاه نیز شاهد نشست‌‌‌های نقد کتاب، تجلیل از برخی مؤلفان آثار پیرامون صحیفه سجادیه، از صحیفه‌خوان‌های خانگی، رونمایی از فاز نخست اپلیکیشن زین‌العباد و پایگاه اینترنتی آسمانی‎ها برای پویش مردمی پیرامون نهضت صحیفه‌خوانی و فروشگاه مجازی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: سند انجمن ملی خادمان صحیفه سجادیه و مشخص کردن پایتخت صحیفه سجادیه برای دو سال آینده و رونمایی از سندهایی به عنوان تعامل و همکاری بین ارگان‌ها و نهادها با بنیاد ملی صحیفه سجادیه از دیگر فعالیت‌های در پیش خواهد بود.

یادآور می‌شود، سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تا 26 فروردین‌ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام
captcha