اجرای ایده‌های جدید و نوآوری از رموز ماندگاری «بیت‌الاحزان» است
کد خبر: 4133123
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
حجت‌الاسلام شاهسونی:

اجرای ایده‌های جدید و نوآوری از رموز ماندگاری «بیت‌الاحزان» است

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان درباره رمز موفقیت مؤسسه در این سه دهه گفت: مؤسسه دائماً در حال تکاپو و نوآوری است. بنابراین طرح، ایده و فکر جدی، یکی از رمزهای اصلی ماندگاری بیت‌الاحزان است.

شاهسونیحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استان فارس ضمن حضور در غرفه ایکنا واقع در سی‌‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت 27 ساله مؤسسه گفت: در راستای تأکید مقام معظم رهبری برای مقابله با تهاجم فرهنگی در دهه 70 با مشورت تعدادی از دوستان و احصای وظیفه خود در قبال این مطالبه رهبر انقلاب، مجموعه قرآنی را راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در مرحله نخست در همان منطقه روستایی خیر در استهبان فعالیت‌مان را شروع کردیم، ولی به مرور به این نتیجه رسیدیم که چرا به صورت محدود در این منطقه کار کنیم!؟ بلکه باید کار خود را به کل شهرستان، شهر و استان و سایر استان‌ها گسترش دهیم. بنابر این به مرور فعالیت‌ها توسعه پیدا کرد و درخواست تأسیس شعبه داده شد.

شاهسونی با تأکید بر اینکه بسیاری از شاگردان مؤسسه که به درجه حفظ کل قرآن رسیدند، پس از سپری کردن دوره‌های تربیت معلم به عنوان سفیر قرآنی و معلم مهاجر قرآنی از یک منطقه به مناطق دیگر و از یک استان به استانی دیگر می‌رفتند و فعالیت‌های مؤسسه را توسعه دادند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان اضافه کرد: لطف الهی بود که مؤسسه بیت‌الاحزان در عرصه‌های مختلف قرآنی در مهد و پیش‌دبستانی قرآنی (که خود مؤسسه دارای سبک و تألیفاتی در این زمینه چون کتاب‌های روخوانی و روان‌خوانی و روش‌های حفظ است)، مراکز شبانه‌روزی حفظ مؤسسه (16 مرکز شبانه‌روزی)، برگزاری سالانه 40 دوره طرح رحله، مدارس حفظ‌محور با همکاری آموزش و پرورش (با تعداد 9 مدرسه در استان فارس و 1 مدرسه در قم)، فعالیت داشته باشد.

شاهسونی بیت الاحزان

وی با تأکید بر افزایش تعداد مدارس حفظ‌محور همراه با تحصیل در سال تحصیلی 1402-1403 در بسیاری از استان‌ها افزود: در حال حاضر تعداد مراکز روزانه حفظ بیت‌الاحزان 185 شعبه است که مجموعاً با طرح‌های رحله و طرح شبانه‌روزی دارای 200 شعبه هستیم.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان درباره رمز موفقیت مؤسسه در این سه دهه گفت: مؤسسه دائماً در حال تکاپو و نوآوری است چنانکه مقطعی مؤسسه در بحث مهد و پیش‌دبستانی به صورت جدی و قوی ورود دارد، سپس در بحث مراکز شبانه‌روزی ورود می‌کند، به طوری که تعداد آن در حال حاضر به  16 مرکز رسیده است. سپس به سراغ طرح رحله رفتیم و در حال حاضر 40 طرح رحله در حال انجام است و سپس به سراغ مدارس حفظمحور همراه با تحصیل بدون نیاز به مرخصی تحصیلی رفتیم.

وی ادامه داد: طرح، ایده و فکر جدی، این یکی از رمزهای اصلی ماندگاری بیت‌الاحزان است و مؤسسه در طرح‌های به‌روز و جدی ورود می‌کند و خود را با نیازهای روز تطبیق می‌دهد.

شاهسونی افزود: از رموز موفقیت مؤسسه ورود در بحث فضای مجازی است که مرکز آموزش مجازی بیت‌الاحزان راه‌اندازی شده است و در سال آینده در نظر داریم تا با تولید نرم‌افزارهای آموزشی بتوانیم بیش از پیش فعالیت‌ها را به‌روز کنیم، بنابراین در فضای مجازی به صورت جدی‌تر وارد خواهیم شد. 

بیت الاحزان

وی ادامه داد: از دیگر رموز موفقیت مؤسسه می‌توان به ورود در بحث‌های اقتصادی و جذب خیرین و ایجاد بنگاه‌ها و پایگاه‌های درآمدزا و هزینه‌کِرد درآمدهای اقتصادی در فعالیت‌های مؤسسه اشاره کرد. بنابر این مجموع این موارد دست به دست هم داده و مؤسسه بیت الاحزان را به عنوان مؤسسه پویا تبدیل کرده است، البته این به آن معنا نیست که مؤسسه بدون مشکل است، اما هیچ وقت مشکلات، ما را متوقف نکرده است و ما را به یأس و ناامیدی نکشانده است.

شاهسونی تأکید کرد: همواره کارها با مشکلات پیش رفت، چراکه خداوند ما را امتحان می‌کند تا ببیند تا چه حد استقامت و توانایی و تحمل داریم.

وی در پایان به آغاز ثبت‌نام مراکز حفظ شبانه‌روزی یکساله مؤسسه به مدت یک ماه اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام طرح‌هایی چون رحله و مدارس حفظ همراه با تحصیل، از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز می‌شود. 

یادآور می‌شود، سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا 26 فروردین ماه از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان است. 

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha