نمایشگاه قرآن؛ محلی مناسب برای اجرای نمایش‌های دینی و قرآنی
کد خبر: 4133395
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

نمایشگاه قرآن؛ محلی مناسب برای اجرای نمایش‌های دینی و قرآنی

یک بازیگر تئاتر خیابانی گفت: در اماکن مختلفی نمایش خیابانی اجرا کرده‌‏ام، اما هیچ محلی را به اندازه نمایشگاه قرآن مناسب اجرای نمایش‏‏‏‏‌های دینی و قرآنی نیافتم.

مهدی بدرلو، بازیگر تئاتر خیابانی در حاشیه برگزاری سی‌‏امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت و گو با خبرنگار ایکنا گفت: پنج سال است که کار تئاتر خیابانی انجام می‌‏دهم و در لوکیشن‌های مختلف کارهای متعددی را اجرا کرده‌‏ام، اما تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن قابل قیاس با دیگر اماکنی نبوده که در آن‌ها اجرای برنامه داشته‏‌ام.

وی افزود: نمایش‏‌های خیابانی که من در آن حضور داشته‌ام، عموماً کارهایی با محوریت مقاومت، قرآن و ائمه اطهار (ع) است. این دست موضوعات در اماکنی چون نمایشگاه قرآن مخاطب بیشتری دارد. دلیل این امر نیز روشن است، زیرا مخاطب در این مکان با عشق، علاقه و اعتقاد به تماشای کارهای مربوطه می‌نشیند. برای همین آن را پذیرفته و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

بدرلو درباره تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: این تجربه برای من اتفاق بسیار خوبی بود. امیدوارم این اتفاق در سال‌های بعد نیز تکرار شود. درباره بخش هنری نمایشگاه قرآن نیز باید بگویم در این قسمت ما آثاری ارزشمند و باکیفیت می‌بینیم که این امر نشان می‌دهد افرادی که انتخاب کارها را بر عهده دارند با دقت و وسواس آثار هنری را انتخاب کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: هنر قرآنی تنها به کارهایی مربوط نمی‌‏شود که به صورت مستقیم به قرآن یا عترت توجه داشته باشد و به مفاهیم قرآن بپردازد، هرچند این قبیل کارها بیشتر برای مردم جذابیت دارد، اما هستند تولیداتی که با نگاهی روز به این موضوع می‏‌پردازند. برای مثال روایت داستان مدافعان حرم و دفاع از حرم حضرت زینب (س) از این دست تولیدات است.

بدرلو در پایان گفت: موقعیت برای موضوعات قرآنی چندان در تئاتر روز مهیا نیست، برای همین اماکنی چون نمایشگاه قرآن می‏‌تواند حامی هنر دینی و قرآنی باشد. امیدوارم این اتفاق در دوره‌های بعد نمایشگاه به شکل گسترده‌‏تری پیگیری شود، البته باید هنر قرآنی را به سطح شهرها نیز برد.

هومن اصلانی

انتهای پیام
captcha