بازخوانی روایتی از زندگی شهید مرتضی فروشانی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4133404
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

بازخوانی روایتی از زندگی شهید مرتضی فروشانی در نمایشگاه قرآن

«بازسازی یک اتفاق»، نمایشی خیابانی است که در سی‌‎امین نمایشگاه قرآن با محوریت گوشه‌ای از زندگی شهید مرتضی فروشانی روی صحنه رفت.

بازخوانی روایتی از زندگی شهید مرتضی فروشانی در نمایشگاه قرآنمریم اکبری، نویسنده و کارگردان نمایش «بازسازی یک اتفاق» در حاشیه برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به ایکنا گفت: بخشی از این نمایش، کاملاً براساس واقعیت است، این نمایش در نمایشگاه قرآن اجرا و با استقبال مردم نیز مواجه شد. تجربه حضور در این رویداد برایم بسیار جذاب بود.

وی درباره موضوع «بازسازی یک اتفاق» چنین توضیح داد: شهید مرتضی فروشانی از شهدای اهواز است که در این نمایش محور قصه ماست البته در کنار این موضوع  نگاهی هم به شهیدان دفاع مقدس و مدافعین حرم داشته‌ام.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: این نمایش با دو بازیگر انجام شده و به صورت میدانی و خیابانی اجرا می‌شود. در این نمایش با نگاه به تکنیک نمایش میدانی، بدون کلام و با استفاده از ضبط صدای بازیگران در استودیو اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در «بازسای یک اتفاق» تلاش کرده‌ایم به صورت غیرمستقیم با محور قرار دادن زندگی شهدا و به صورت غیرمستقیم به آموزه‌های قرآنی توجه کنیم. در نمایشگاه قرآن شاهد استقبال خوب مردم از این رویداد بودیم. این موضوع نشان می‌دهد این محل می‌تواند محلی برای اجرایی‌های دائمی هنرمندان باشد.

اکبری تاکید کرد: از مسئولان برگزار کننده نمایشگاه قرآن درخواست دارم به لحاظ کمی در سال‌های بعد بیشتر به حوزه نمایش خیابانی توجه کنند زیرا این شکل از هنر را مردم دوست دارند البته اگر برای اجراها محلی مناسب درنظر گرفته شود مطمئناً مردم بیشتر از آن استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایش خیابانی گونه‌ای مظلوم در هنر است، گفت: اگر شرایط برای هنرهایی نظیر تئاتر خیابانی بیشتر و بهتر فراهم باشد شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در این شکل از هنر خواهیم بود، این اتفاق در نمایشگاه قرآن رخ داد و امیدواریم در سالهای بعد نیز با جدیت بیشتر ادامه پیدا کند.

اکبری در پایان تصریح کرد: نمایش ۲۰ دقیقه است و محوریت اصلی بیان احساسات پیرامون شهداست. هدفم از اجرای این نمایش این است که شاید بتوانم ذره‌ای از ارادت خود و گروهم را نسبت به شهدا به ویژه شهید مرتضی فروشانی نشان دهم. ناگفته نماند نمایش ما تا روز ۲۵ فروردین در نمایشگاه قرآن اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha