غافلگیری‌های ترافیکی در پی استقبال مردم از نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4133604
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

غافلگیری‌های ترافیکی در پی استقبال مردم از نمایشگاه قرآن

برازنده استقبال گسترده عموم مردم از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ارائه خدمات مختلف حمل و نقل و ترافیک است؛ این در حالی است که ترافیک سنگینی در ساعات ابتدایی آغاز به‌کار نمایشگاه حوالی مصلی تهران ایجاد می‌شود.

استقبال مردم از نمایشگاه قرآن و غافلگیری ترافیکی

به گزارش خبرنگار ایکنا از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، استقبال گسترده و قابل توجه مردم از این نمایشگاه، نشان دهنده علاقه مردم برای حضور در این محفل و اجتماع قرآنی است. مردمی که با زبان روزه با خانواده و کودکان خردسال خود با وسایل نقلیه عمومی یا شخصی تلاش می‌کنند قبل از اذان مغرب خود را به مصلی تهران برسانند، این روزها با مشکل بزرگ و همیشگی تهران یعنی ترافیک به شکلی ناراحت کننده مواجه شده‌اند.

برازنده استقبال گسترده عموم مردم از این اجتماع قرآنی، ارائه خدمات مختلف حمل و نقل و ترافیک است. اینکه کدام گروه از مردم و غرفه‌داران باید از کدام درب‌های مصلی وارد نمایشگاه شوند همواره برای افراد جای سؤال داشته است. درب‌های واقع در خیابان قنبرزاده و بهشتی همواره محل رجوع بوده است اما اینکه در کدام روز، کدام درها، برای کدام گروه‌ها قابل استفاده است، در سال‌های مختلف برپایی نمایشگاه قرآن محل مشکل بوده است.

خیابان‌های قنبرزاده و بهشتی امروز 23 فروردین‌ماه، همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) که تعطیل رسمی محسوب می‌شد و خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه قرآن اشتیاق بیشتری داشتند، با حجم وسیع و زمان طولانی ترافیک مواجه بود.

درب‌های شماره 15، 7 و 8 پیش از آغاز به کار نمایشگاه یعنی ساعت 16:30 بسته شده بود. دلیل آن نیز از سوی متولیان پارکینگ‌ها پر بودن فضای پارکینگ مطرح می‌شد و افراد بعد از درب 15 به درب 7 و 8 و بعد از آن به پارکینگ خیابان بهشتی راهنمایی می‌شدند؛ اما مشکل اصلی اینجاست که هیچ تمهیدات ترافیکی برای راهنمایی و هدایت مردم در نظر گرفته نشده بود.

شایسته بود مأموران راهنمایی و رانندگی با حضور در کنار درهای شماره 15، 7 و 8 به هدایت ماشین‌ها و رفع ترافیک بپردازند. ماشین‌هایی که قصد ورود به این پارکینگ‌ها را داشتند و از مقابل درب تکان نمی‌خوردند، منتظر باز شدن درها بودند و بدین ترتیب راه را بسته بودند و ماشین‌های عقب‌تر امکان تردد نداشتند و ترافیک طولانی از مقابل متروی مصلی تا انتهای خیابان قنبرزاده و پس از آن با یک وقفه در خیابان بهشتی ایجاد شده بود. این ترافیک سنگین سبب بی‌حوصلگی و عصبانیت شهروندان و برخوردهای غیر اخلاقی آنان با یکدیگر نیز شد.

در کنار اینکه باید از وظیفه شهروندی یاد کنیم و اینکه رانندگان باید اصول رانندگی را به درستی اجرا کنند و زمینه‌ای برای بروز ترافیک مهیا نکنند؛ حق‌الناس را از یاد نبرند و وظیفه مسلمانی مبنی بر عدم ایجاد زمینه آزار و اذیت برای سایرین را مهیا نکنند، جا دارد که نگاهی نیز به تمهیدات ترافیکی و حضور مأموران راهنمایی و رانندگی داشته باشیم؛ که اگر حضور پررنگ‌تری داشتند شرایط به نحو شایسته‌تری مدیریت و زمان و روان شهروندان دستخوش آسیب نمی‌شد. زمان خانواده‌ها برای بازدید از نمایشگاه کوتاه‌تر و محدودتر نمی‌شد و غرفه‌داران با تأخیر به محل کار خود نمی‌رسیدند.

انتهای پیام
captcha