کارکرد کامل نمایشگاه قرآن اقامه فرهنگ در جامعه است
کد خبر: 4133675
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

کارکرد کامل نمایشگاه قرآن اقامه فرهنگ در جامعه است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: نمایشگاه قرآن از پدیده‌های مبارکی است که اگر به کارکرد کامل خود برسد، باید جزو زمینه‌های اقامه فرهنگ قرآن در جامعه بشود و اکنون تا این نقطه فاصله دارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مهدی شفیعیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد مهدی شفیعی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گفت: اصل برگزاری نمایشگاه یک پدیده مبارک است و مصداق ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی اظهار کرد: ما در ادبیات دینی گاهی تعبیر «فعل» و گاهی تعبیر «اشاعه» داريم و گاهی تعبیر «اقامه». این‌که یک شخصی، نماز جماعت می‌خواند، این یک فعل است، ‌گاهی کسی دست چند نفر را می‌گیرد و با خود به نماز جماعت می‌برد و تلاش می‌کند به آنها نفع ببخشد، این اشاعه است. بالاترین مرتبه اقامه است که مرحله فرهنگ‌سازی است.

شفیعی افزود: نمایشگاه قرآن از پدیده‌های مبارکی است که اگر به کارکرد کامل خود برسد، باید جزو زمینه‌های اقامه فرهنگ قرآن در جامعه بشود، اکنون تا این نقطه فاصله دارد، هر چند پدیده مبارکی است و در سال‌های مختلف با کم و زياد، اتفاقات مبارکی در ضمن‌ نمایشگاه افتاده است. اما فکر می‌کنم باید بنشینیم بیاندیشم، شرايط را نقد و بررسی کنیم و کاری کنیم نمایشگاه به سمت اقامه فرهنگ قرآن در استان برود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: این  بدین‌ معنا است که فاصله این نمایشگاه با نمایشگاه سال آینده، بتوانیم تأثیر نمایشگاه قرآن را در بدنه مردمی که مخاطب نمایشگاه هستند ببینیم و احساس کنيم جامعه یک قدم در زمینه قرآن به پیش رفته است. تا این نقطه فاصله داریم. باید مرحله به مرحله تلاش کنیم و کار را تکمیل کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های نهاد گفت: بخش قابل توجهی از ایام ماه مبارک رمضان امسال تقریباً همزمان با ایام تعطیلات دانشگاه بود و این تلاقی یک مقدار فرصت برنامه‌های تبلیغی ماه رمضان را مختصر کرد.‌ در نیمه دوم ماه رمضان برنامه‌های مختلفی داشتیم از جمله مراسم احیای شب‌های قدر که هر سال در فضای دانشجویی با شور و حال خوبی برگزار می‌شود. امسال هم این مراسم برقرار است و با استقبال بسیار خوب دانشجویان و حتی مخاطبانی از بیرون دانشگاه همراه بود.

شفیعی اظهار کرد: بخش دیگری از فعالیت ماه رمضان نهاد، ساماندهی امور تبليغی در محیط خوابگاهی است که امسال دنبال شد. مبلغانی که معرفی شده نهاد کشور هستند در این ایام از آنها دعوت می‌شود که در خوابگاه‌ها برنامه تبلیغی داشته باشند.

وی گفت: علاوه براین، ائمه جماعات خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها نیز در ایام ماه رمضان متفاوت با سایر ایام سال، فعالیت می‌کنند و جلسات مختصر تفسیر و برنامه‌های تبلیغی دیگر را در این ایام ساماندهی می‌کنند. در محیط‌های درمانی هم به‌طور مستقل مراسم احیای شب‌های قدر برگزار می‌شود که حال و هوای خاصی دارد.

انتهای پیام
captcha