پیگیری جهاد تبیین با زبان هنر در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4134048
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
حجت‌الاسلام حسین میرزایی مطرح کرد؛

پیگیری جهاد تبیین با زبان هنر در نمایشگاه قرآن

نایب رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن امسال از تنوع خوبی برخوردار است، به بحث جهاد تبیین که از مطالبات مقام معظم رهبری است اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه جهاد تبیین در قالب زبان هنر اجرا می‌شود و توزیع خوبی هم در کشور پیدا کرده است.

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از مسئولان وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه باید بابت برگزاری نمایشگاه قرآن در بهار قرآن قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال از تنوع خوبی برخوردار است، به بحث جهاد تبیین که از مطالبات مقام معظم رهبری است اشاره کرد و افزود: اختصاص یک بخش به موضوع تبیین در نمایشگاه قرآن یک حرکت انقلابی و در راستای تحقق منویات حضرت آقا بوده است. براساس اطلاعاتی که در مورد این بخش و از طریق حضور در آن به دست آوردم، متوجه شدم که در قالب زبان هنر اجرا می‌شود و توزیع خوبی هم در کشور پیدا کرده است. اگر تبیین با زبان هنر اتفاق بیفتد ماندگار، نافذ و مؤثر خواهد بود. اجرای این موضوع به هر زبان دیگری غیر از هنر نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

میرزایی تصریح کرد: نمایشگاه امسال بخش‌های مختلفی دارد و تنوع لازم در این بخش‌ها لحاظ شده است. بحث خانواده، مباحث مربوط به مشاوره، ترویج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و جلسات خانگی قرآن کریم از جمله بخش‌های جذاب این دوره است و می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نایب رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه در مورد اهتمام مجلس یازدهم به موضوع قرآن کریم و فعالیت‌های این عرصه بیان کرد: مجلس یازدهم مانند مجالس قبل در ابتدای تأسیس فراکسیونی به نام فراکسیون قرآن و عترت تأسیس کرد و فعالیت‌های مربوط به این حوزه را پیگیری می‌کند. این فراکسیون تا کنون جلسات متعددی با حضور نمایندگان علاقه‌مند از شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل داده و تعاملاتی هم با وزارت ارشاد، صدا و سیما و ... انجام گرفته است. البته تا مطلوب فاصله بسیار زیادی برای قرآن و عترت داریم و هرچقدر هم کار کنیم کم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای دوره‌ای عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی بوده است، گفت: در ادوار مختلف بودجه‌هایی برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یافته است، البته این بودجه‌ها مختصر و اندک بوده و در مقایسه با بودجه‌های حوزه‌های دیگر کاری از پیش نبرده است.

وی در پایان اظهار کرد: باید از بخش مردمی و آنهایی که به صورت جهادی کار در حوزه قرآنی را پیش می‌برند قدردانی کنیم. ما نیز در مجلس شورای اسلامی از هیچ کمکی برای توسعه فرهنگ قرآنی و افزایش بودجه قرآنی فروگذار نخواهیم کرد. ان‌شاءالله این قبیل فعالیت‌هایی که در توسعه قرآن انجام می‌گیرد مورد رضای خدای تبارک و تعالی قرار بگیرد و توشه‌ای برای آخرت همه و بهتر شدن زندگی دنیوی باشد.

انتهای پیام
captcha