نقاشیخط محمل مناسبی برای تبلیغ دین و قرآن است + فیلم
کد خبر: 4134074
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

نقاشیخط محمل مناسبی برای تبلیغ دین و قرآن است + فیلم

یک هنرمند نقاش گفت: اگر در نقاشیخط سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد، می‌توانیم مفاهیم دینی و قرآنی را به واسطه این هنر در جهان تبلیغ کنیم.

سیدمحمد شمس‌الدین، هنرمند نقاش در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: برای اولین بار است که در نمایشگاه قرآن حضور پیدا می‌کنم نحوه حضورم در این رویداد قرآنی نیز به دعوت یکی از اساتید برجسته هنر استاد امیری برمی‌گردد. 

وی افزود: من در اماکن مختلفی کارگاه‌های نقاشی برگزار کردم اما فضای حاکم بر نمایشگاه قرآن را بیشتر دوست دارم چون معنویتی که در آن وجود دارد به هنرمند انرژی می‌دهد تا کارش به شکل بهتری با مفاهیم قرآنی پیوند بخورد.

این هنرمند با بیان اینکه حضور در نمایشگاه قرآن برایم حکم کلاس درس را نیز دارد، بیان کرد: بیش از ۲۰ سال است به کار نقاشی مشغول هستم اما حضورم در نمایشگاه به شخصه برایم حکم کلاس درس را نیز دارد زیرا اساتید بسیار بزرگی در این رویداد حضور دارند که می‌توانم از وجود آنها بهره برم. همچنین خودم نیز به علاقه‌مندان جوان تجربیاتم را منتقل می‌کنم.

شمس‌الدین تاکید کرد: افرادی که در نمایشگاه قرآن حضور پیدا می‌کنند نسبت به هنرهای قرآنی علاقه بسیاری دارند حتی پیرامون آن بحث و تحقیق می‌کنند. در کارگاهایم همیشه پیرامون چرایی و نحوه خلق کارهای قرآنی با دانش‌آموزان هنر بحث می‌شود. این امر به نظرم به رونق هنر قرآنی کمک می‌کند. برای همین توصیه‌ام به برگزار‌کنندگان نمایشگاه این است که در سال‌های آینده نسبت به بخش هنری توجه بیشتری داشته باشد.

این هنرمند نقاشی‌خط تاکید کرد: من کارم را با نقاشی آغاز کردم و در ادامه خوشنویسی را هم آموختم بعد از مدتی به هنر نقاشی‌خط علاقه‌مند شدم که ترکیبی از دو هنر نقاشی و خوشنویسی است. این شکل از هنر به دلیل جذابیت و نو بودنش بسیار برای جوانان جذاب است. درباره موضوعات موردنظر در نقاشی‌خط نیز باید بگویم در اکثر آثار موضوعات، دینی و قرآنی هستند هرچند گاهی مواقع به ادبیات نیز پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: در خوشنویسی اساتید برجسته‌ای چون میرعماد و استاد امیرخانی وجود دارند. این اساتید برای خوشنویسان همیشه بهترین الگو هستند. در نقاشی نیز اساتیدی نظیر استاد فرشچیان داریم. برای همین اگر علاقمندان به نقاشیخط به صورت علمی آثار این اساتید را مطالعه کنند در نقاشیخط موفق خواهند بود.

شمس‌الدین در انتها گفت: نقاشیخط جذابیت بین‌المللی دارد چون نو بودن و زیبا بودن آن برای تمام مسلمانان و حتی غیر مسلمانان جهان جذاب است. من این امر را در نمایشگاه‌ها به خوبی مشاهده کردم. پس اگر در نقاشیخط سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد، می‌توانیم مفاهیم دینی و قرآنی را به واسطه این هنر در جهان تبلیغ کنیم.

محمد حاتمی

انتهای پیام
captcha