برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن آقایان در اردن
کد خبر: 4134220
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن آقایان در اردن

مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن آقایان در کشور اردن با حضور نماینده‌ای از جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از عمون، سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه آقایان در اردن از روز سه‌شنبه هفته گذشته(22 فروردین ماه 1401) به همت وزارت اوقاف و امور مقدسات اسلامی این کشور  در حال برگزاری است.

این مسابقات از سه‌شنبه هفته گذشته در مرکز فرهنگی اسلامی مسجد عبدالله اول شهر امان، پایتخت اردن آغاز شده است.

محمد الخلایله، وزیر اوقاف اردن به نیابت از پادشاه این کشور در مراسم افتتاح این مسابقات سخنرانی کرد که در آن به همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه از کشورهای دوست و برادر خوش‌آمد گفت.

برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن آقایان در اردن

این وزیر اردنی با بیان اینکه مسابقات ویژه خواهران نیز قبل از ماه مبارک رمضان به پایان رسیده بود، گفت: اردن به حمایت از معلمان و قرآن و قرآن آموزان اهمیت می‌دهد و مسئولیت خود را خدمت به قرآن کریم و صیانت از آن قرار داده است.

الخلایله همچنین گفت که وزارت اوقاف اردن به کسانی که در این مسابقات نمره بالای 90 بیاورند گواهی حفظ قرآن نیز صادر می‌شود.

این مسابقات در رشته‌های نخست حفظ کامل قرآن کریم با تجوید، رشته دوم حفظ 25 جزء متوالی با تجوید، رشته سوم حفظ 20 جزء متوالی با تجوید، رشته چهارم حفظ 15 جزء متوالی با تجوید و رشته پنجم حفظ 10 جزء متوالی با تجوید و رشته ششم حفظ پنج جزء متوالی با تجوید است.

علیرضا سامری از استان خوزستان در رشته حفظ کل سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی کشور اردن به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به کشور اردن اعزام شده است.

برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن آقایان در اردن

فرایند انتخاب نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات مختلف بین‌المللی بر اساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین بر اساس رتبه‌هایی که در مسابقات سراسری کسب کرده‌اند توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha