آنچه در غرفه شهدای قرآنی نمایشگاه قرآن ارائه شد + عکس
کد خبر: 4134561
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
رحیم قربانی بیان کرد:

آنچه در غرفه شهدای قرآنی نمایشگاه قرآن ارائه شد + عکس

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه شهدای قرآنی نمونه عینی عمل به آیات الهی بوده‌اند، گفت: در غرفه شهدای قرآنی نمایشگاه قرآن تلاش کردیم تا مخاطبان ضمن آشنایی با این عزیزان برای زیستی همراه با کتاب الهی تمرین کنند.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: تمام اهدافی که از فعالیت‌های قرآنی به ویژه برپایی نمایشگاه قرآن داریم این است که مردم انس و الفت بیشتری با قرآن داشته باشند و به مرور سبک زندگی قرآنی و اسلامی در زندگی آنها رسوخ کند تا زیست قرآنی را تمرین کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین الگو و نمونه عینی و عملی که می‌‌توان در شرایط روز به مردم معرفی کرد شهدای عزیز به ویژه شهدای قرآنی اعم از قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی بوده‌اند، افزود: این افراد علاوه بر فعال بودن در عرصه قرآنی، در عمل هم زندگی آنها بر اساس زیست قرآنی و تفسیر عملی آیات الهی بوده است، تا جایی که برای تحقق آرمان‌های قرآنی در شرایطی که همه ما زندگی می‌کنیم تا پای جان ایستادگی کرده‌اند. به همین سبب آشنایی با شهدای قرآنی می‌تواند تأثیر ویژه‌ای به منظور الگو گرفتن برای انس با قرآن و زندگی قرآنی در بین عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان داشته باشد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اظهار کرد: بر این اساس غرفه ویژه «شهدای قرآنی یاران سلیمانی» در نمایشگاه قرآن برپا شد. محل غرفه تقریباً جایی بود که ورود به بخش‌های اصلی نمایشگاه از آنجا شروع می‌شد و عموم بازدیدکنندگان بازدید خود را با ادای احترام به شهدای قرآنی از جمله شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس آغاز می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این غرفه در طول ایام نمایشگاه تعیین شده بود، بیان کرد: در این غرفه بیش از هر چیز حال و هوای معنوی نمایان بود و انس، ارتباط و استقبالی که نوجوانان و جوانان از این غرفه داشتند، قابل پیش‌بینی نبود. دل‌نوشته‌های آنان حاکی از ارتباط جوانان ما با شهدا به خصوص شهدای قرآنی و انس و الفتی بود که با آنها داشتند. این مؤانست به حدی بود که بسیاری از مراجعه‌کنندگان با تأثر و گاه با بغض از غرفه بازدید می‌کردند.

قربانی در پایان گفت: به هر ترتیب نمایشگاه قرآن فرصتی بود تا ارتباطی بین بخش‌های مختلف و شهدای عزیز برقرار شود. همچنین، در کنار تمام فعالیت‌های این غرفه، بخشی از فعالیت‌های کمیته شهدای قرآنی، که مقدمه‌ای بر برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت است، نیز ارائه شد.

یادآور می‌شود، غرفه شهدای قرآنی یاران سلیمانی در ایام برپایی نمایشگاه قرآن برنامه‌هایی را همچون معرفی شهدای قرآنی شناسایی‌شده، درخواست معرفی شهدای قرآنی ناشناخته از سوی بازدیدکنندگان، تجدید میثاق با شهدا در قالب ثبت اثر انگشت در نقشه ایران، نگارگری شهدای قرآنی، پخش تلاوت شهدای قرآنی، پویش یاران سلیمانی برای کودکان و رونمایی از آلبوم ویژه گروه همخوانی محمد رسول الله(ص) با موضوع شهید سلیمانی اجرا کرد.

دریافت پی دی اف گزارش عملکرد غرفه شهدای قرآنی در سی‌امین نمایشگاه قرآن

انتهای پیام
captcha