نمایشگاه حجاب و عفاف با حضور ۸۰ برند ملی برپا می‌شود
کد خبر: 4135026
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
در رشت

نمایشگاه حجاب و عفاف با حضور ۸۰ برند ملی برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با حضور ۸۰ برند ملی از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در رشت خبر داد.

بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در حاشیه جلسه کارگروه مد و لباس استان اظهار کرد: ظرفیت‌های قانونی خوبی در اختیار این کارگروه گذاشته شده و در این راستا برنامه‌هایی برای تولید و گسترش عرضه البسه متناسب با حجاب و عفاف در استان، تدارک دیده شده که یکی از بزرگترین اقدامات در این بخش، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالاهای مرتبط با عفاف و حجاب است.

وی یکی دیگر از اقدامات این کارگروه را حمایت از تولیدکنندگان و طراحانی ذکر کرد که در این حوزه فعالیت می‌کنند و افزود: گیلان به لحاظ فروشگاه‌های عرضه کالاهای مرتبط با عفاف و حجاب، با محدودیت و پراکندگی فروشگاهی مواجه است و به‌دنبال راه‌اندازی فروشگاه دائمی حجاب با حمایت و همراهی سرمایه گذاران ملی و استانی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تقاضاهای بسیاری از سوی مردم در حوزه عرضه البسه مؤمنانه وجود دارد و جامعه مؤمنه و ایمانی ما به‌دنبال تهیه لباس مناسب است که نمایشگاه و فروشگاه حجاب می‌تواند پاسخ مناسبی به درخواست این خانواده‌ها باشد.

ثقتی با اشاره به راه‌اندازی نگارخانه دائمی طراحی و تولید لباس در این استان بیان کرد: این نگارخانه می‌تواند مرکزی برای تبادل نظر بین طراحان و سرمایه گذاران باشد و سرمایه گذار با حضور در نگارخانه می‌تواند بر روی لباس طراحی شده، سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و طراحان لباس استان که با همراهی استانداری گیلان انجام و تسهیلات با تنفس و بهره کم به آنان اعطا می‌شود، از دیگر اقدامات انجام گرفته عنوان کرد و گفت: شهرهای گیلان به لحاظ بصری باید مُبلغ حجاب و عفاف باشند و به بهترین و زیباترین طرح‌ها در این زمینه تجهیز شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات انجام شده را به فال نیک گرفت و گفت: نمایشگاهی از 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه امسال با حضور 80 ویژه(برند) ملی در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود، ضمن آنکه در جشنواره فجر امسال هم رویداد ملی «مد و لباس فجر» برای حمایت از تولیدکننده و طراح لباس حوزه حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha