حکم جالب دادگاه برای جوان خطاکار اردنی
کد خبر: 4136615
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

حکم جالب دادگاه برای جوان خطاکار اردنی

دادگاهی در اردن طی حکمی یک جوان متهم به درگیر شدن با یک جوان دیگر را به قرائت و حفظ بخش‌هایی از قرآن ملزم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دادگاهی در اردن یک جوان دانشجو را پس از رضایت شاکی به تلاوت و حفظ آیات قرآن در حد توان ملزم کرد.

 این جوان که دانشجوی دانشگاه و تنها نان‌آور خانواده‌اش است، با تعرض، تهدید و آسیب رساندن به فرد دیگری مرتکب جرم شد، اما شاکی از حق شخصی خود گذشت و دادگاه تصمیم گرفت به این جوان این فرصت را بدهد که با مجازات جایگزین، خود را اصلاح کند.

بدین منظور، دادگاه او را به وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی معرفی کرد تا وی به میزان توان خود قرآن را حفظ کند.

 قاضی عصمت حسین الرحامنه، رئیس هیئت قضات دادگاه کیفری امان، پس از یک ماه جلسات و استماع شهود، تصمیم خود را در این پرونده صادر کرد و به این نتیجه رسید که مرد جوان  چندین جرم مرتکب شده است اما با گذشت شاکی، فرد مجرم باید تحت نظارت اجتماعی قرار گیرد.

این فرد متهم در دادگاه به اشتباه خود اعتراف کرده است. ماده 25 قانون مجازات اردن می‌گوید که خدمات عام المنفعه عبارت است از تعهد محکوم به انجام کار بدون مزد، خدمت به جامعه برای مدتی که دادگاه تعیین می‌کند که حداقل 40 ساعت و حداکثر 200 ساعت تعیین می‌شود.

دادگاه در تصمیم خود گفته که به این نتیجه رسیده است که متهم جرایم انتسابی را مرتکب شده و باید مجازات شود اما با توجه به اینکه هنوز جوان است باید به او فرصتی داده شود تا به دور از مجازات‌هایی که آزادی وی را سلب می‌کند، مجدداً در جامعه حضور پیدا کند. او از نظر مالی آسیب‌پذیر و نان‌آور خانواده خود است و این شرایط دادگاه را مجاب می‌کند که بپذیرد متهم از یک سو مرتکب جرم نخواهد شد و از سوی دیگر همچنان نیازمند مجازات برای پذیرفتن عواقب اعمال خود است. به گفته دادگاه این حکم به متهم فرصت می‌دهد تا  خود را اصلاح کند.

به توصیه مأمور تعزیرات اجتماعی و خدمات عام المنفعه در وزارت اوقاف اردن وی به تلاوت قرآن کریم و حفظ آنچه در توان اوست ملزم شد.

انتهای پیام
captcha