مسئولان آموزش و پرورش بازیچه بازی‌های سیاسیون نشوند
کد خبر: 4138506
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مسئولان آموزش و پرورش بازیچه بازی‌های سیاسیون نشوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسئولان و وزرای آموزش و پرورش نباید بازیچه بازی‌های سیاسیون باشند، باید توان مدیریت داشته باشند که آموزش پرورش بتواند با برنامه‌ریزی، آن را در طول زمان عملیاتی و ارزیابی و آسیب‌شناسی کند.

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، امروز 14 اردیبهشت ماه، در مراسم تجلیل و تکریم معلمان نمونه استان و کشور در محل هتل آفتاب ولایت مشهد، ضمن عرض خیر مقدم به معلمان و حضار، بیان کرد: امروز این مراسم برای تبریک به معلمان تدارک دیده شده هر چند معلمان همیشه نمونه هستند، اما هر از چند گاهی در قابی و فرمی شناسایی و تقدیر می‌شوند چرا که امکان قدردانی و تشکر برای همه معلمان وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص مقام معلم و جایگاه آموزش و پرورش، گفت: خدا را شاکریم که رهبری اساسی‌ترین مباحث آموزش و پرورش را بیان کردند. آنچه همیشه فریاد ما درباره جایگاه آموزش و پرورش است، این است که اگر قرار باشد کشوری به ترقی و پیشرفت برسد این امر به جز سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش محقق نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، متاسفانه برخی از مسئولان معتقد بودند آموزش و پرورش برای اینکه اعتبار و بودجه زیادی لازم دارد باید از گردونه اعتبارات دولتی خارج و خصوصی شود که رهبری فرمودند این اشتباه بزرگی است.

شوشتری تصریح کرد: در برخی از کشورها بیشترین سرمایه‌گذاری روی آموزش و پرورش است و در حال حاضر در همه حوزه‌ها درخشیده‌اند، کشوری مانند مالزی و ژاپن از این جمله کشورها است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش جایگاهی است که باید همه چیز مهیا باشد تا در طول سال‌ها محصول دهد، اما همه دولت‌ها در پی این هستند که گزارش کار بدهند و کمتر دولتی به فکر آموزش و پرورش است، امید است که دولت فعلی در این راستا گام بردارد که البته این کار سختی است، اما اگر قرار است برای آموزش و پرورش هزینه شود، باید دولت و سازمان برنامه و بودجه، این حمایت را داشته باشد. باید به آموزش و پرورش توجه شود که در حال حاضر این توجه نسبت به قبل زیاد شده، اما بسیار دیر است.

آموزش و پرورش از کمبود اعتبارات رنج می‌برد

وی گفت: امروز آموزش و پرورش از کمبود معلمان متخصص و کمبود اعتبارات، رنج می‌برد. اما خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری، مباحث مهم در آموزش و پرورش را تبیین کردند که باید این مباحث دسته‌بندی شود.

شوشتری تصریح کرد: امام راحل فرمودند: «سعادت و شقاوت هر جامعه‌ای مبتنی بر تعلیم و تربیت است. متولی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است و با توجه به ملحق شدن پیش دبستانی به آموزش و پرورش، یکپارچگی تعلیم و تربیت از طفولیت تا دانشگاه بر عهده این نهاد مهم گذاشته شده است که و همه در این راه گام بردارند و همکاران ما در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: مسئولان و وزرای آموزش و پرورش نباید بازیچه بازی‌های سیاسیون باشند، باید توان مدیریت داشته باشند که آموزش پرورش بتواند با برنامه‌ریزی، آن را در طول زمان عملیاتی و ارزیابی و آسیب‌شناسی کند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در پی جبران تعطیلات کرونایی هستند، اظهار کرد: تعطیلات کرونایی ضربه بزرگی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد، لذا تردیدی نداریم که در موضوع تعطیلی‌هایی که بر اثر موضوعات مختلف رخ می‌دهد، آخرین نهاد باید آموزش و پرورش باشد که تعطیل شود، در حالی که در کشور ما اینگونه نیست و در این موارد، اولین نهادی که تعطیل می‌شود، مدارس است.

انتهای پیام
captcha