روش‌های تولید ثروت را به جوانان آموزش دهیم
کد خبر: 4141787
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

روش‌های تولید ثروت را به جوانان آموزش دهیم

امام جمعه همدان مهارت‌آموزی را یکی از ضرورت‌های جامعه دانست و گفت: لازم است روش‌های تولید ثروت را به جوانان آموزش دهیم و باید با تکنولوژی روز و روش‍های نوین از هوش مالی جوانان برای تولید ثروت بهره‌مند شویم.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در همدان، امروز، 29 اردیبهشت‌ در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در اواخر عمرشان برخی سفارشات را به مسئولان داشتند و امروز این سفارش‌ها باید برای مسئولان ما نیز باشد که فرمودند حاکمان بعد از من مراقب باشند جامعه دچار فقر نشود که اگر دچار فقر بشود به سمت کفر می‌رود.

وی افزود: این فرمایش نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند در فقر جامعه موثر باشد و مسئولین می‌توانند با برنامه ریزی خودشان در مسائل اقتصادی جامعه موفق باشند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به اینکه اسلام عدالت اقتصادی را لازم می‌داند و فقر در جامعه دو حالت دارد، گفت: گاهی فقر نتیجه عجز و ناتوانی و عدم تدبیر است، امام علی(ع) فرمودند وقتی کسالت و عاجز بودن و عدم مدیریت در کنار هم قرار می‌گیرند محصول آن فقر است و اسلام در مواردی که ظرفیت‌های اقتصادی وجود دارد اما تدبیر وجود ندارد آن را مذموم می‌شمارد.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای که ظرفیت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های ثروت دارد اما فقیر است این مذموم است و خداوند رحمت را از آن می‌گیرد.

شعبانی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌ها برای تولید ثروت استفاده شود، گفت: انسانی که از راه حلال می‌تواند کار و تلاش و فقر را رفع کند نزد خدا محترم است.

خطیب جمعه همدان مهارت‌آموزی را یکی از ضرورت‌های جامعه دانست و گفت: لازم است روش‌های تولید ثروت را به جوانان آموزش دهیم و باید با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و روش‌های نوین از هوش مالی جوانان برای تولید ثروت بهره بگیریم، ما جوانانی داریم که حتی مدرک دکترا دارند اما توان تولید ثروت را برای زندگی شخصی ندارند و این یک نقص در آموزش ما است و ما باید در کنار تحصیل حرفه تولید ثروت را نیز به جوانان آموزش داد.

وی بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری به دنبال رونق تولید در جامعه بود، حتی اگرغیر مسلمان هم باشد، باید از او حمایت کرد، البته سرمایه گذار نیز باید در چارچوب‌های مشخص جامعه اسلامی به فعالیت بپردازد.

شعبانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای جوانی جمعیت تصریح کرد: برای رفع مشکلات نیازمند قانون‌گذاری و نظارت به صورت جدی توسط هر سه قوه هستیم، اگر اقدام جدی در حوزه جمعیت انجام نشود، در آینده با بحران جمعیت و پیری روبرو خواهیم شود

وی ضمن انتقاد از دولت در بحث کنترل تورم، گفت: دولت با گذشت دو سال از عمرش امروز نیاز به بازبینی در تیم اقتصادی خود دارد، برای کنترل تورم و مشکلات اقتصادی صرف داشتن برنامه کافی نیست و جامعه و بازار باید رفع مشکلات اقتصادی را حس کند، البته باید انصاف را هم باید رعایت کرد، چرا که دولت در بسیاری از زمینه‌ها اقداماتی خوبی را انجام داده است.

خطیب جمعه همدان یادآور شد: محرومیت‌زدایی، اجرای طرح‌های آبرسانی، کمک به فعالیت مجدد برخی تولیدی‌ها و ارتباط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در این مدت بوده که قابل تقدیر است

وی در پایان گفت: عبور نیروی دریایی جموری اسلامی از اقیانوس‌های بین‌المللی، نشان دهنده یکی از مولفه‌های قدرت نظامی جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
captcha