کنگره حج؛ تمرینی برای ایستادگی، گذشت و فداکاری
کد خبر: 4148157
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
ماموستا فایق رستمی مطرح کرد

کنگره حج؛ تمرینی برای ایستادگی، گذشت و فداکاری

امام جمعه سنندج با اشاره به آثار و برکات فردی حج تمتع گفت: تمرین صبر و ایستادگی، گذشت و فداکاری، احسان و بخشش از آثار و برکات این کنگره عظیم مسلمانان است.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 26 خردادماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، به برکات سفر حج و طواف خانه خدا اشاره کرد و گفت: حضور در سرزمین وحی فرصتی بزرگ برای توبه و پاک شدن از گناهان و نزدیکی بیشتر با پروردگار است.

وی افزود: این سفر معنوی در کنار پاکی از گناه، آرامش دل، استجابت دعا، دستیابی به خیر دنیا و آخرت؛ زمینه‌ساز اجتماع مسلمانان از هر قوم و مذهب و ملیتی با یک لباس در کنار یکدیگر و تقویت برادری، الفت و وحدت جامعه اسلامی می‌شود.

امام جمعه سنندج با اشاره به آثار وبرکات فردی حج تمتع بیان کرد: تمرین صبر و ایستادگی، گذشت و فداکاری، احسان و بخشش از برکات این کنگره عظیم مسلمانان است.

وی به احرام بستن حجاج و پیام آن اشاره کرد و ادامه داد: احرام بستن درجه بزرگی برای انسان‌هاست چراکه پیام صلح و دوستی، آمادگی برای روز حشر و گذر از همه تعلقات دنیوی را با خود دارد.

ماموستا رستمی در ادامه گفت: تقویت مسائل دینی به ویژه بین جوانان ضروری است لذا این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی داشته است و همه باید در حد توان در این راستا تلاش کنیم.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی افزود: کشاورزان محور تولید و پیشرفت کشور هستند و دولتمردان باید برای خرید تجهیزات کشاورزی و ایجاد راه ارتباطی مناسب، به این قشر کمک کنند.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه دولت نباید اجازه دهد بخش کشاورزی ضعیف شود، اظهار کرد: امروز گندم، محصولی استراتژیک در جهان محسوب می‌شود و همه باید برای کمک به رونق تولید این محصول، به کشاورزان کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث قاچاق گفت: قاچاق مانع پیشرفت و توسعه اقتصادی کشوراست و باعث می‌شود که تبدیل به کشوری مصرف کننده شویم.

ماموستا رستمی بر لزوم مقابله با قاچاق عمده تأکید کرد و افزود: طبق دستور رهبری، کسی که به خاطر کسب رزق و روزی خانواده‌اش اقدام به کولبری می‌کند، قاچاقچی نیست.

وی خواستار برخورد ترحم آمیز مرزبانان با کولبران شد و یادآور شد: مرزبانان همواره پاسدار مرزها و امنیت کشور بوده‌اند و تلاش آنان برای مقابله با قاچاق ستودنی است.

انتهای پیام
captcha