پیام وحدت حج باید در اذهان امت اسلامی ماندگار بماند
کد خبر: 4149803
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
سید عمار الحکیم:

پیام وحدت حج باید در اذهان امت اسلامی ماندگار بماند

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیام حج امسال خود تأکید کرد: پیام‌های همبستگی و تعاون بین مسلمانان به بهترین شکل‌ اجتماعی خود در مناسک حج تجلی می‌یابد که باید در اذهان امت اسلامی ماندگار و استوار در هر زمان و مکان باقی بماند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، سید عمار الحکیم در پیامی برای کنفرانس عراق در مکه مکرمه با برشمردن آثار و برکات فردی  و اجتماعی حج تأکید کرد، با وجود اینکه این تکلیف دینی منوط به تمکن مالی و زمانی مشخص و برخورداری از توفیق الهی است اما اسرار و حکم فراوانی دارد که باید آن را شناخت.

الحکیم گفت: حج از نظر اجتماعي، گردهمایی مسلمين و ميعادگاه صالحان است و فرصتی بی‌نظير برای ديدن ميليون‌ها انسانی است كه با پيوند برادری و ريسمان محكم الهی و عقیده واحد به هم پيوسته‌اند، جدا از اینکه چه ملیت، زبان ، وطن، رنگ، طبقه، مسلک؛ نسب و فرقه و گرایشی داشته باشند.

وی افزود: در بیت الله الحرام همه مثل دندان‌های شانه در یک ردیف هستند، سفید و سیاه، فقیر و ثروتمند، حاکم و محکوم، عالم و جاهل، دانشمند و نادان، همه در میهمانی خدا با یک لباس، مناسک واحد، زمان واحد و وظایف مشترک، حضور دارند و در این هماهنگی پیام روشن ایمانی نهفته است. این پیام که خداوند مردم را از یک اصل آفریده است. آنها باید همیشه به یاد داشته باشند که خالق آنها یکی است، عبادت آنها یکی است و منشأ آنها از این خدای یگانه‌ای است که برای او همتایی نیست.

پیام وحدت مسلمین حج باید در اذهان امت اسلامی ماندگار بماند/اماده

رئیس ائتلاف قوی الدوله الوطنیه تأکید کرد: پیام‌های همبستگی و تعاون بین مسلمانان به بهترین شکل اجتماعی خود در مناسک حج تجلی می‌یابد و پیامی است که باید در اذهان امت اسلامی ماندگار، استوار و مستمر در هر زمان و مکان باقی بماند که این وحدت، پیام صلابت، عزم و استواری مسلمانان و گواهی بر ایمان، رسالت، عقیده و هویت واحد آنان در سراسر جهان است.

الحکیم همچنین حج را یک گردشگری دینی برای بازاندیشی و موشکافی در تاریخ اسلام، پیدایش، اصول و مبانی آن و نزدیک شدن به ریشه‌ها و مظاهر اولیه آن توصیف کرد و گفت: این گونه است که ارزش فداکاری آن اصحابی که جان و خون و مال خود را در راه خدا و رسالت رسول اکرم(ص) فدا کردند، شناخته می‌شود  و مسئولیت انتقال تصویر واقعی اسلام در رحمت و محبت و صلح بر دوش ما نهاده شده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، مسلمانان را به اتحاد و همکاری در راه خدا و برای دفاع از خدا و جلب رضایت او فراخواند و گفت: وقتی پروردگار ما را از اصل واحدی خلق کرده است و به ما افتخار جانشینی خود را بر روی  زمین داده است باید به مسئولیت خود در آبادانی زمین و حفظ امانت و حفظ ارزش‌های برادری عمل کنیم.

 او از حجاج عراقی مشرّف به خانه خدا نیز خواست در تعامل با حجاج از هر جای دنیا با حفظ وحدت اسلامی و ارزش‌های برادری نقش خود را در تقویت روابط کشورشان با کشورها و ملت‌های منطقه و جهان ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha