مراسم دعای عرفه کجا برویم
کد خبر: 4150774
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱

مراسم دعای عرفه کجا برویم

همزمان با فرارسیدن روز عرفه در نهم ذی‌الحجه برابر با هفتم تیر، اماکن متبرکه، مساجد و هیئت‌های مذهبی اقدام به برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه می‌کنند.

مراسم دعای عرفه کجا برویمبه گزارش ایکنا، عرفه روز بندگی و به دست آوردن فرصت‌های از دست رفته است، برای این روز بزرگ، مساجد و آستان‌های مقدس سراسر کشور برنامه قرائت دعای عرفه دارند. در ادامه برنامه تعدادی از این مساجد و اماکن مقدسه که چهارشنبه 7 تیر به برگزاری مراسم دعای عرفه می‌پردازند، آمده است.

حرم مطهر حضرت معصومه(س)

در مراسم پرفیض دعای عرفه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سخنرانی و سیدمهدی میرداماد دعای عرفه را قرائت خواهد کرد.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

مراسم قرائت دعای عرفه، امروز از ساعت ۱۵ در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، مزار شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد. سخنران این مراسم، سیدحسین مؤمنی است و احمد نیکبختان و امیر عباسی به قرائت دعای عرفه می‌پردازند.

حرم مطهر امام رضا(ع)

مراسم قرائت دعای عرفه در حرم مطهر امام رضا(ع) واقع در صحن پیامبر اعظم(ص)، امروز از ساعت ۱۵:۴۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد و قرائت دعا از سوی محمدرضا غلامرضازاده برگزار می‌شود.

مهدیه تهران

این مراسم در مهدیه تهران واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، چهارراه گمرک امیریه از ساعت ۱۵:۳۰ با قرائت سیدعلی حسینی‌نژاد برگزار می‌شود.

مصلای امام خمینی(ره)

مراسم دعای عرفه در جوار پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس و با حضور خانواده‌های معظم شهدا از ساعت ۱۶ در شبستان اصلی مصلی برگزار می‌شود. همچنین درب‌های مصلای امام خمینی(ره) برای زیارت و وداع با شهدای گمنام، از ساعت ۱۵ به روی مشتاقان و خانواده‌های تهرانی باز خواهد بود. در این مراسم مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه، با نوای ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احمد واعظی قرائت می‌شود.

مسجد مقدس جمکران

دعای عرفه مسجد مقدس جمکران از ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه با قرائت قرآن و زیارت آل یاسین آغاز خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی به سخنرانی و قرائت دعای پرفیض عرفه خواهد پرداخت.

مسجد دانشگاه تهران

این مراسم با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی و تلاوت قرآن کریم توسط مهدی عادلی از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مسجد دانشگاه شریف

مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه با نوای حجت‌الاسلام صفاریان و حجت‌الاسلام رشدی از ساعت ۱۷ در مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

دانشگاه امام صادق(ع)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی و وحید نادری به یاد شهدای هفتم تیر از ساعت ۱۷ در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) واقع دربزرگراه شهید چمران، پل مدیریت برگزار می‌شود.

حسینیه هدایت

مراسم پرفیض دعای عرفه از ساعت ۱۶ با تلاوت قرآن و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) در حسینیه هدایت واقع در میدان قم، خیابان ری آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام حسین انصاریان، دعای عرفه را قرائت خواهد کرد.

مسجد الجواد(ع)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای محمد نارنجی‌نژاد از ساعت ۱۷ در مسجد الجواد واقع در میدان هفتم تیر برگزار می‌شود.

مسجد امام حسین(ع)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای رضا بکایی از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

مسجد جامع قلهک

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای علی‌اکبر سماواتی از ساعت ۱۶ در مسجد جامع قلهک واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از ایستگاه متروی قلهک برگزار می‌شود.

مسجد آیت‌الله مجتهدی

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای حجت‌الاسلام زرین‌پر از ساعت ۱۵ در مسجد آیت‌الله مجتهدی واقع در خیابان مولوی، خیابان کیانی برگزار می‌شود.

مسجد حضرت خدیجه(س)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای حجت‌الاسلام ماندهی‌فرد از ساعت ۱۸ در مسجد حضرت خدیجه(س) واقع در بزرگراه شهید حقانی، ابتدای خیابان کاویان غربی برگزار می‌شود.

مسجد جامع نظام مافی

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای محمدجواد احمدی از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد جامع نظام مافی واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، سه‌راه جنت‌آباد جنوبی برگزار می‌شود.

مسجد امام حسین(ع)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای محمد پورعباسیان از ساعت ۱۷ در مسجد امام حسین(ع) واقع در بزرگراه ارتش، شهرک ابوذر برگزار می‌شود.

مسجد خاتم الاوصیا

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای عباس عباس‌زاده از ساعت ۱۷ در مسجد خاتم‌الاوصیا واقع در خیابان مدنی، خیابان رجبی برگزار می‌شود.

 مسجد روح الله

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای حسین محمدی و سیدمحمدرضا نوشه‌ور از ساعت ۱۶ در مسجد روح‌الله واقع در افسریه، خیابان ۳۸ برگزار می‌شود.

مسجد امام حسن مجتبی(ع)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای حسین هوشیار از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در نازی‌آباد، خیابان شهید اکبر مشهدی، میدان پارس برگزار می‌شود.

مسجد فائق

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای جواد پورجمشیدیان از ساعت ۱۷ در مسجد فائق واقع در میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان فیاض‌بخش برگزار می‌شود.

مسجد جامع الزهرا(س)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای مرتضی بختیاری از ساعت ۱۷ در مسجد جامع الزهرا(س) واقع در میدان میدان رسالت، خیابان هنگام برگزار می‌شود.

مسجد اعظم حضرت رقیه(س)

مراسم پرفیض دعای عرفه با سخنرانی رفیع حبیبی و نوای امیرعباس محمدی و مهدی نکو از ساعت ۱۶ در مسجد اعظم حضرت رقیه(س) واقع در نسیم‌شهر، خیابان اول، کوچه شهید فریبرز امیر کاویانی برگزار می‌شود.

مسجد امام حسین(ع)

مراسم پرفیض دعای عرفه با سخنرانی حجت الاسلام مهدی جهانگرد و نوای امین پور‌احمد و محمدرضا مشمول از ساعت  ۱۸ در مسجد امام حسین(ع) واقع در پاکدشت، روبروی فرمانداری برگزار می‌شود.

مسجد ۷۲ تن

مراسم پرفیض دعای عرفه با سخنرانی حجت الاسلام مهدی مؤذن و نوای امین قدیم از ساعت ۲۲ در مسجد ۷۲ تن واقع در ضلع غربی میدان آزادی برگزار می‌شود.

 مسجد آشتیانی‌ها

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای سیدمهدی سادات شیرازی و حجت‌الاسلام بنی‌هاشمی از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد آشتیانی‌ها واقع در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید درخشان برگزار می‌شود.

مسجد فخر

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای سیدمیثم حسینی و سهراب افشاری از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد فخر واقع در دروازه شمیران برگزار می‌شود.

مسجد خیر

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای محمدمهدی سخایی از ساعت ۱۷ در مسجد خیر واقع در خیابان مجاهدین اسلام برگزار می‌شود.

مسجد محمدیه

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای محسن ابوالحسنی از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد محمدیه واقع در خیابان ری، خیابان شیرازی برگزار می‌شود.

مسجد صاحب الزمان(عج)

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای محمد قنبرپور از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد صاحب‌الزمان(عج) واقع در بهارستان، خیابان ایران برگزار می‌شود.

مسجدالشهدا

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای ماشاالله عابدی از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد الشهدا واقع در خیابان ۱۷ شهریور، بزرگراه شهید محلاتی برگزار می‌شود.

آستان امامزاده علی‌اکبر(ع)

مراسم قرائت دعای روز عرفه از ساعت ۱۶ با مداحی محمود کریمی در چیذر و آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) برگزار می‌شود.

مسجد نیاوران

مراسم پرفیض دعای عرفه با نوای سیدامیر جوزی و امیرحسین شفیعی از ساعت ۱۷ در مسجد نیاوران واقع در بالاتر از میدان شهید باهنر(نیاوران)، خیابان مسجد برگزار می‌شود.

همچنین مراسم دعای عرفه در شبکه‌های تلویزیونی نیز به صورت زنده پخش خواهد شد که برنامه آنها نیز از این قرار است:

شبکه یک سیما دعای پرفیض عرفه را ساعت ۱۶ از صحرای عرفات با نوای سیدرضا نریمانی پخش می‌کند.

شبکه دو سیما دعای عرفه را از ساعت ۱۷ از حسینیه هدایت با نوای شیخ حسین انصاریان به روی آنتن می‌فرستد.

شبکه سه از ساعت ۱۷ دعای پرفیض عرفه را از امامزاده قاضی الصابر(ع) با نوای میثم مطیعی پخش می‌کند.

شبکه چهار دعای سیدالشهدا(ع) را از مسجد مقدس جمکران ساعت ۱۶ با نوای حجت‌الاسلام میرزامحمدی پخش می‌کند.

دعای ملکوتی عرفه از کربلای معلی در ساعت ۱۴:۳۰ در شبکه پنج با نوای محمدرضا طاهری پخش خواهد شد.

شبکه قرآن و معارف سیما دعای عرفه را از حرم مطهر امام رضا(ع) ساعت ۱۵:۲۰ با نوای محمدرضا غلامرضازاده روی آنتن می‌برد.

شبکه افق نیز از ساعت ۱۶ دعای عرفه اباعبدالله را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) با نوای سیدمهدی میرداماد به روی آنتن می‌فرستد.

شبکه آموزش از ساعت ۱۶ و از حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) نوای حسن شالبافان دعای عرفه را پخش می‌کند.

دعای عرفه از شبکه جام‌جم از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ساعت ۱۷:۱۵ با نوای مرتضی طاهری برای ایرانیان خارج از کشور پخش می‌شود.

شبکه سلامت هم دعای عرفه را از حرم مطهر امام رضا(ع) ساعت ۱۶:۳۰  با مترجم ناشنوایان با نوای حجت‌الاسلام سجاد نوری و کاظم ضمیر خرسندی روی آنتن خواهد برد.

انتهای پیام
captcha