تجلی تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت در ماه ذی‌حجه
کد خبر: 4151205
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

تجلی تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت در ماه ذی‌حجه

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در ماه ذیحجه با تعیین ولایت انسان کامل در نظام هستی، تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت را متجلی می‌سازد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، پیام جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به مناسبت دهه امامت و ولایت بدین شرح است:

به نام خدا

وقتی برای یک ملت، قضیه‌‌ ولایت و حکومت حل شود، آن هم به شکلی که در غدیر خم حل شد، حقیقتاً آن روز برای آن ملت عید است؛ چون مهمترین و حساس‌ترین مسئله‌‌ هر ملتی، همین مسئله‌‌ حکومت و ولایت او است؛ مسئله‌‌ مدیریت و حاکمیتِ والای بر آن جامعه است؛ این تعیین‌‌کننده‌‌ترین مسئله برای هر ملتی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی).

ذیحجه، این ماه زیبای خدا که با پیوند خجسته بهترین فرشته‌های زمینی، یعنی امیر بیان و بنان حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع) و ام ابیها عصمه الله الکبری حضرت فاطمه الزهراء(س) شروع می‌شود، آبستن اتفاقات میمون و مبارکی است به گونه‌ای که در دهه دوم به عید بندگی و دلدادگی در برابر معبود می‌رسد و با رسیدن به روز زیبای اکمال دین با تعیین ولایت انسان کامل در نظام هستی، تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت را متجلی می‌سازد.

تقارب دو عید عظیم قربان و غدیر که به درستی دهه امامت و ولایت نام گرفته، آکنده از درس‌های فراوانی است که باید با استفاده از آن‌ها، می‌توان به اهمیت این رویدادهای بزرگ دینی و تاریخی در دین اسلام پی برد، چه اینکه عید کمال دین که در جمله مَنْ کُنْتُ مَوْلاه فهذا عَلیٌ مَوْلاه تجلی یافته، خط سیری شایسته برای مسلمانان دنیا در سلوک الی الله است.

اینجانب ضمن گرامیداشت اعیاد فرخنده قربان و غدیر، دهه ولايت و امامت را به ساحت مقدس حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(حفظه الله)، همه مسلمانان جهان و به ویژه مردم عزیز خراسان‌جنوبی، تبريک و تهنیت عرض می کنم و توفيق روزافزون امت اسلام را در همه عرصه‌ها از خداوند متعال، مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha