اولین دعای حضرت ابراهیم(ع) پس از ساخت کعبه چه بود
کد خبر: 4151236
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
آیت‌الله عابدینی تبیین کرد؛

اولین دعای حضرت ابراهیم(ع) پس از ساخت کعبه چه بود

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، گفت: حضرت ابراهیم(ع) زمانی که همراه با فرزندش اسماعیل(ع)، خانه کعبه را ساخت اولین دعایش امنیت بود.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، امرزو، 8 تیر در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان گفت: امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده‌اند در یکی از نمازهای عید قربان رسول خدا(ص) نماز را اقامه کردند و امیرالمؤمنین(ع) نیز در کنار آن حضرت بودند، رسول خدا(ص) فرمودند ای مردم بدانید که امروز روز قربانی و دعاست، بر این ۲ موضوع تأکید شده است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی قطره خونی را به عنوان قربانی و با نیت صادقانه و خالص در روز عید قربان به زمین بریزد کفاره همه گناهان و موجب آمرزش خواهد شد، همچنین در این روز در پیشگاه خدا ملتمسانه دعا کنید، هیچ‌کس در این روز از فضای نماز عید بر نمی‌گردد به جز اینکه آمرزیده شده باشد، مگر آن کسانی که گناهان کبیره انجام می‌دهند و اصرار بر ارتکاب گناه کبیره دارند.

امام جمعه قزوین افزود: یعنی کسانی آمرزیده نمی‌شوند که اصرار بر انجام گناه کبیره دارند، حیا نمی‌کنند، نه از آدم‌ها خجالت می‌کشند و نه از خدا حیا می‌کنند، این‌ها را رسول خدا استثناء کرده و فرموده بخشیده نمی‌شوند.

وی بیان کرد: در این روز برای خانواده شهدا، خانواده جانبازان و ایثارگران به خاطر تحمل رنج‌ها و مصائب دعا می‌کنیم، این‌ها جزو کسانی هستند که در راه خدا قربانی داده‌اند و عزیزان خود را قربانی کردند برای اینکه دین، عفت، حیا و ارزش‌های دینی بمانند، پرچم لااله الاالله و محمد رسول‌ الله و علی ولی‌الله در همه عالم برافراشته شود و زمین پاک شود تا لایق ظهور صاحب زمین، ولی عصر(عج) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: برای مسئولان در رفع مشکلات، نان، شغل و معیشت مردم دعا می‌کنیم خدا به آنان تدبیر، همت و مشکل‌گشایی عنایت کند.

وی تصریح کرد: از خدای متعال می‌خواهیم برادری، محبت، دوستی را به همه ملت ما عنایت کند، همدیگر را دوست داشته باشیم، همه ما به محبت یکدیگر محتاجیم، مخصوصاً در خانواده‌ها همسران نسبت به هم، فرزندان نسبت به والدین، والدین نسبت به فرزندان، همسایه‌ها نسبت به یکدیگر و همکاران در محیط‌های اداری هوادار هم باشند، از حق همدیگر دفاع کنند، طمع به حق کسی نداشته باشیم، در این صورت خدا به ما برکت می‌دهد و زندگی‌مان آرامش پیدا می‌کند و شیرین‌تر می‌شود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) زمانی که همراه با فرزندش اسماعیل(ع) خانه کعبه را ساخت اولین دعایش امنیت بود، امروزه می‌توانیم گزارش خوبی به حضرت ابراهیم(ع) ارائه دهیم و بگوییم فرزندان تو، ذریه تو، دانشمندان موشکی و پای کار برای زیرساخت امنیت در کشور به خوبی وظیفه شان را انجام داده‌اند و به خوبی به آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» عمل کردند و دشمنان را سر جای خود نشاندند.

وی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که منافقان به اضمحلال رسیدند و نسلشان در حال انقراض است، خدا را شکر می‌کنیم از سال گذشته تا امسال شکست، عقب‌نشینی و ضعف در آمریکا چندین برابر شده است، خدا را شکر می‌کنیم صهیونیست‌هایی که حرف از نیل تا فرات را می‌زدند و قصدشان همه دنیا بود، عقب‌نشینی کردند و دور خود دیوار کشیدند و در درون این رژیم غاصب غوغایی از ناامنی هست.

عابدینی در پایان گفت: نیروهای مسلمان درون سرزمین‌های اشغالی امان صهیونیست‌ها را بریده‌اند، اطرافیان هم دائم صهیونیست‌ها را تهدید می‌کنند، خود صهیونیست‌ها نیز به جان هم افتاده‌اند، این‌ها همه لطف خداست که امروزه نصیب ما شده است.

انتهای پیام
captcha