اعلام برائت از مشرکین در حج مستند قرآنی دارد
کد خبر: 4151243
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
آیت‌الله علم‌الهدی:

اعلام برائت از مشرکین در حج مستند قرآنی دارد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند اعلام برائت از مشرکان در حج، یک حرکت سیاسی است، گفت: انجام عمل برائت از مشرکین، مستند قرآنی دارد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز، هشتم تیرماه، در خطبه‌های نماز عید قربان با بیان اینکه امروز تمام قدرت‌های دنیا علیه پیامبر(ص)‌ بسیج شده‌اند، اظهار کرد:  لذا در حج ابراهیمی، برائت از مشرکان به عنوان یک عمل واجب از سوی امام و رهبری اعلام شده است و اگر این عمل صورت نگیرد، حج انجام شده، ابراهیمی نیست.

وی افزود: یک عده افراد مقدس‌نما می‌گویند اعلام برائت از مشرکان در حج، یک حرکت سیاسی است و حکومت ایران برای اینکه آمریکاستیزی را وارد مناسک حج کند، عمل برائت از مشرکان را واجب اعلام کرده است. این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که انجام عمل برائت از مشرکین، مستند قرآنی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در قرآن کریم تصریح شده است که باید در روز حج اکبر، برائت از مشرکین اعلام شود. علامه طباطبایی نیز در تفسیر المیزان آورده که حج اکبر، حج روز عید قربان است و عمل برائت از مشرکان حتماً باید انجام شود، بنابراین برائت از مشرکان، ریشه قرآنی دارد و تنها به اصول سیاست‌های ما و اصل استکبارستیزی در کشور بازنمی‌گردد.

علم‌الهدی همچنین با بیان اینکه عرفه روز خدایابی است، گفت: عید قربان، روز قربانی نفس است و قربانی گاو و گوسفند نیز نمادی از همین است. در این روز انسان باید با خدای خود عهد کند که دیگر به خاطر تمایلات نفسانی از او جدا نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha