حجاج ایرانی پیام‌آور مقاومت در سرزمین وحی هستند
کد خبر: 4151264
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان:

حجاج ایرانی پیام‌آور مقاومت در سرزمین وحی هستند

امام جمعه دامغان با بیان اینکه حجاج ایرانی پیام‌آور مقاومت و سفیران جمهوری اسلامی هستند گفت: حجاج از رفتار و کردار خود مراقبت نموده و پیام انقلاب را به امت اسلام منتقل کنند.

حجت الاسلام رستمیان امام جمعه دامغان

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: حج آثاری چون فردی، جمعی و سیاسی دارد که در روایتی از امام صادق(ع) می‌فرمایند: حج میدان مجاهدت انسان‌هایی است که به دنبال اصلاح و تذهیب ضعیف نفس خود هستند.

وی افزود: رها کردن دنیا، پوشیدن لباس احرام و ... از آثاری است که روح انسان را صفا می‌دهد اما آنچه که مهم است اجتماع جهانی مسلمین در حج است که در هیچ کجا و هیچ مراسمی در دنیا این اجتماع عظیم وجود ندارد.

حجت‌الاسلام رستمیان با بیان اینکه اجتماع اربعین حسینی اجتماعی است که علاقه‌مندان به ساحت مقدس امام حسین(ع) در این وادی گام برمی‌دارند، اظهار کرد: حج اجتماع و گردهمایی است که مسلمانان از سراسر عالم در این مناسک شرکت می‌کنند که در این راستا انسان‌ها در این اجتماع عظیم شاهد منافعی هستند که از حال و روز هم خبردار می‌شوند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه حج امسال به علت شرایط به وجود آمده در روابط مناسب دو کشور ایران و عربستان حج شیرینی است، اظهار کرد: این روابط دوستانه موجب شده تا رفتار سعودی‌ها شایسته‌تر و بهتر شود که در این راستا حجاج ایرانی با صبر و مقاومت نماینده جمهوری اسلامی در سرزمین وحی هستند.

به گفته وی؛ حجاج ایرانی پیام‌آور مقاومت و سفیران جمهوری اسلامی هستند و شهدایی هم در این مسیر با اهداف عالی شهید شدند لذا حجاج از رفتار و کردار خود مراقبت نموده و پیام انقلاب را به امت اسلام منتقل کنند.

حجت‌الاسلام رستمیان با اشاره به اینکه ولیمه دادن یکی از مستحبات حج است، گفت: حجاج سادگی و روح معنوی این زیارت را حفظ کرده و از تجمل و اسراف پرهیز کنند و در مجالسی که برگزار می‌کنند با حفظ معنویت دستاوردهای عظیم حج را به اطرافیان بازگو کنند.

اعظم نظری- خبرنگار

انتهای پیام
captcha