لبنانی‌ها علیه هتک حرمت قرآن تجمع کردند
کد خبر: 4151664
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

لبنانی‌ها علیه هتک حرمت قرآن تجمع کردند

شماری از شهروندان لبنانی در شهر صیدا با برپایی تجمع و در حالی که نسخه‌های قرآن کریم را در دست داشتند خواستار احضار سفیر سوئد در بیروت شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شماری از شهروندان و شخصیت‌های لبنانی روز جمعه به دعوت شیخ حسام العیلانی، امام جماعت و خطیب مسجد الغفران صیدا در محکومیت قرآن‌سوزی در سوئد در برابر این مسجد تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع در حالی که نسخه‌هایی از قرآن کریم را با دستانشان بالا گرفته بودند، علیه هتاکان به قرآن کریم و نمادهای اسلام شعار سر دادند.


درباره قرآن سوزی در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!

درباره وهن قرآن در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!


شیخ العیلانی طی نطقی در این تجمع با محکوم کردن قرآن‌سوزی در سوئد گفت: اگر یکی از مسلمانان انجیل را سوزانده بود، چه اتفاقی می‌افتاد، موضع جامعه بین‌المللی چگونه بود؟ اما امروز به اسلام ما و مقدسات ما تحت عنوان آزادی بیان تعرض می‌شود.

خطیب مسجد الغفران صیدا افزود: در فلسطین مقدسات ما مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد و به برادران و خواهران ما در این سرزمین تعرض می‌شود و سرزمینشان اشغالگر شده است. در خارج نیز به مقدسات ما توهین می‌شود و منتظرند ببینند چه واکنش‌هایی به وجود می‌آید و چیزی نمی‌بینند و به دنبال آن به اسلام وصله تروریسم می‌چسبانند، در حالی که می‌دانند آنچه در سوئد رخ داد، اوج تروریسم است.

شیخ العیلانی از مسیحیان لبنانی نیز خواست برای اعلام همبستگی با مسلمانان قرآن سوزی را محکوم کنند.

وی از وزیر خارجه لبنان نیز خواست سفیر سوئد در بیروت را احضار کند و نارضایتی همه طوائف لبنانی و نه مسلمانان این کشور را به وی ابلاغ کند.

انتهای پیام
captcha