اعتراف رسانه‌های صهیونیست به از دست رفتن بازدارندگی در مقابل حزب‌الله
کد خبر: 4151983
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

اعتراف رسانه‌های صهیونیست به از دست رفتن بازدارندگی در مقابل حزب‌الله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اعتراف به اینکه این رژیم درمقابل حزب الله لبنان بازدارندگی خود را از دست داده‌ است، تاکید کردند که این موضوع باعث شده است تا به آمریکا متوسل شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی از تضعیف مداوم بازدارندگی رژیم در مقابل حزب‌الله لبنان سخن می‌گویند و بیان اینکه درواقع هیچ بازدارندگی در مقابل حزب‌الله وجود ندارد، تأکید می‌کنند اين حزب‌الله است که توانسته است در مقابل اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند.

در همین رابطه شبکه 13 اسرائیل با پرداختن به موضوع بازدارندگی اسرائیل تأکید کرد که این بازدارندگی تا آن حد دچار فرسایش شده است که اساساً چیزی از آن باقی‌ نمانده و این مقاومت لبنان است که در مقابل این رژیم بازدارندگی به وجود آورده است.

یوسی یوشوا، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، در همین رابطه گفت: اسرائیل جبهه‌ای باز را پیش روی خود در لبنان می‌بیند و خیمه‌هایی که حزب‌الله در مرز برپا کرده و از تخلیه آن خودداری می‌کند، نشان دهنده از دست رفتن بازدارندگی ماست.

این روزنامه با اشاره به اینکه دولت اسرائیل به منظور اعمال فشار به دولت لبنان و با هدف اعمال فشار به حزب‌الله برای برچیدان این خیمه‌ها که در تپه‌های کفر شوبا برچا شده، مجبور شده است تا از آمریکایی‌ها این موضوع درخواست کند.

نویسنده مطلب این روزنامه با بیان اینکه این روزها روزهای پرتنشی است، تأکید می‌کند که نهاد نظامی اسرائیل نگران پیامدهای اقدام درجهت برچیدن خمیه‌های حزب‌الله است و علت آن هم این است که درصورت اقدام به چنین کاری، حزب‌الله پاسخ خواهد داد.

مرز لبنان با فلسطین اشغالی در دوره اخیر شاهد تنش‌های مکرری بوده است؛ در ژوئن گذشته ساکنان لبنانی تپه‌های اشغالی کفر شوبا سیم‌های خاردار نصب شده توسط رژیم صهیونیستی را برداشته و تونلی را پر کردند که توسط صهیونیست‌ها در این منطقه ایجاد شده بود.

انتهای پیام
captcha