بازگشت بیش از 5700 حاجی به کشور
کد خبر: 4152694
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

بازگشت بیش از 5700 حاجی به کشور

رئیس ستاد عملیات مکه از بازگشت پنج هزار و 761 حاجی ایرانی در قالب 38 کاوران با 24 پرواز از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده به میهن اسلامی خبر داد.

بازگشت بیش از 5700 حاجی به کشوربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که غروب سه شنبه 13 تیرماه به ریاست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه برگزار شد، غلامرضا رضایی، رئیس ستاد عملیات مکه اعلام کرد: تاکنون شش هزار و 158 زائر مدینه بعد در قالب 44 کاروان از مکه راهی شهر پیامبر شده‌اند و تعداد زائران حاضر در مکه سه شنبه شب به 74 هزار و 981 نفر خواهدرسید.

وی افزود: در راستای عمل کردن به توصیه مقام معظم رهبری درخصوص کاهش مدت سفر حج تلاش‌های مختلفی صورت گرفت و درحال حاضر با 33 پرواز فوق‌العاده که از14 تا 17 ذی‌الحجه از طریق فرودگاه مدینه به مقصد کشورمان انجام می‌شود، هفت هزار و 600 زائر به کشور بازخواهند گشت و با این اقدام سه روز طول سفر حجاج کاهش می‌یابد.

وی در ادامه، گزارش مشروحی از روند عملیات حج در ایام تشریق و مشکلات و نواقص در مشاعر مقدسه ارائه کرد و گفت: با هدف سرعت بخشیدن به امور و ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته، همه گروه‌ها ملزم شده‌اند گزارش آسیب شناسی خود را تا روز چهارشنبه ارائه دهند.

این جلسه با گزارش ستاد بحران عملیات حج از نتایج نظرسنجی انجام شده از زائران در حوزه خدمات اجرایی ادامه یافت و سرپرست حجاج ایرانی در برخی موارد تذکراتی داد و خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش رضایتمندی زائران به ویژه در بخش تغذیه‌ شد.

در ادامه این جلسه حسین اسماعیلی، مدیر بازرسی بعثه مقام معظم رهبری گزارشی از بررسی‌های انجام شده در مورد هتل‌های محل اسکان زائران، انتقال بخشی از حجاج ایرانی با قطار از مکه به مدینه و لزوم توجه بیشتر به کیفیت غذا ارائه کرد و مرتضی نصراللهی، مسئول واحد حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه نیز از نحوه ارائه خدمات به زائران بعد از ایام تشریق گزارش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست خواستار انعکاس مشکلات مسیر بازگشت زائران ایرانی از رمی جمرات و نواقص در برخی چادرهای منا به مسئولان ذی ربط عربستان شد تا برای حج آینده مرتفع شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی سریع و مناسب به زائران در خصوص خدمات ارائه شده در بخش‌های مختلف تاکیدکرد و از رئیس سازمان حج و زیارت و مدیر دفتر نمایندگی این سازمان درعربستان خواست که موضوع مطالبات از شرکت مطوفی حجاج ایران در سال گذشته را با جدیت پیگیری و تا هفته آینده به نتیجه برسانند.

وی تأکید کرد: این حق زائر است و باید استیفاء و به صاحب آن بازگردانده شود.

انتهای پیام
captcha