دولت سوئد عامل هتک حرمت به قرآن را محاکمه کند
کد خبر: 4152983
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
عباس سلیمی:

دولت سوئد عامل هتک حرمت به قرآن را محاکمه کند

پیشکسوت قرآنی کشور با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد، گفت: باید با فشار‌های دیپلماتیک منطقی که متکی بر موازین حقوق بین‌الملل است، دولت سوئد و حامیان آن را مجبور کرد تا علاوه بر عذرخواهی رسمی از ملت‌های مسلمان، حداقل با بازخواست و محاکمه عامل، عاملان و دست‌های پشت پرده این هتک را جبران کند.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمانعباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم با مجوز قانونی در کشور سوئد، گفت: با انفعال و خباثت پنهان حکمرانان کشور سوئد و به بهانه آزادی و دموکراسی به ساحت مقدس قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی حدود ۲ میلیارد انسان با شرف مسلمان در سراسر جهان، اهانت شد. البته این بی‌حرمتی‌ها در طول تاریخ بار اول نبوده و ممکن است که دوباره این اتفاق رخ دهد.

وی با یادآوری این نکته که نعمت آزادی توسط خداوند متعال به انسان عطا شده است، اظهار کرد: همواره عده کمی وجود دارند که از این نعمت سوءاستفاده می‌کنند؛ همانند دولتی که اجازه آتش زدن قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان را در ایام حج ابراهیمی و جشن سراسری قرآن به راحتی صادر می‌کند، اما آتش زدن پرچم فرقه منحرف همجنس‌گرایان را جرم می‌داند که این موضوع نشان از نفاق و دورویی و استاندارد دوگانه کشور‌های غربی در برخورد با پدیده و نعمت آزادی است لذا امیدواریم این حرکت جنون‌آمیز تکرار نشود.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به مقام والای کتاب آسمانی مسلمانان اضافه کرد: اگر حکمرانان کشور سوئد و دیگر معاندین دنیا کمی منطق داشته باشند، به این نکته توجه خواهند کرد که قرآن کریم سه ویژگی خاص دارد و نخستین آن تأییدکننده اصل کتب آسمانی ادیان قبل از خودش است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم توسط دیگر کتب دینی الهی نیز تایید شده است، اظهار کرد: قرآن مشرف بر سایر کتب آسمانی دینی است بنابراین اگر دول غربی حرمت منطقی این مصحف الهی مسلمانان را  رعایت کنند نباید اجازه هتاکی به کلام الله و مقدسات آخرین دین الهی را بدهند.

سلیمی تصریح کرد: اکنون به صرف عذرخواهی وزارت خارجه دولت سوئد، این حرکت شنیع را تمام شده ندانیم؛ نمی‌خواهیم جنجال سیاسی بین‌المللی برپا کنیم و اهل مجادله هم نیستیم، اما مگر می‌شود در ازای یک عذر خواهی ساده، این حرکت قبیح را نادیده بگیریم؟

رئیس کارگروه قرآنی ـ فرهنگی اعتاب مقدسه، برخورد‌های کشور‌های اسلامی با این هتک حرمت را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: باید با فشار‌های دیپلماتیک منطقی که متکی بر موازین حقوق بین‌الملل است، دولت سوئد و حامیان آن را مجبور کرد تا علاوه بر عذرخواهی رسمی از ملت‌های مسلمان، حداقل با بازخواست و محاکمه عامل، عاملان و دست‌های پشت پرده این هتک را جبران کند و سپس متعهد شود از انجام این‌گونه حرکات توهین‌آمیز به دین اسلام جلوگیری کند. 

معاون تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به تاریخ صدر اسلام و چند قرن اخیر گفت: دشمنی با قرآن از اولین روز‌های نزول کلام وحی توسط معاندان وجود داشته است بنابراین ما باید با ارائه چهره زیبای قرآن و معرفی الگو‌های سبک زندگی اسلامی به جهانیان ثابت کنیم که تلاش‌های مذبوحانه آنان هیچ تاثیری در اراده راسخ امت مسلمان ندارد و بیشتر نشانه بی‌هویتی کسانی است که این‌گونه رفتار‌های مذموم و سخیف را مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha