برپایی مراسم توجیهی و قرعه‌کشی اجرای قاریان مسابقات قرآن جایزه کربلا + فیلم
کد خبر: 4153916
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵

برپایی مراسم توجیهی و قرعه‌کشی اجرای قاریان مسابقات قرآن جایزه کربلا + فیلم

مراسم توجیهی متسابقین و قرعه‌کشی نوبت اجرای قاریان شرکت‌کننده در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا، شامگاه یکشنبه، 18 تیرماه در سالن اجتماعات هتل «عطاء الوارث» کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ایکنا به کربلای معلی، این مراسم با حضور «شیخ خیرالدین الهادی»، مدیر دارالقرآن آستان حسینی، سید منذر الحکیم، از علمای برجسته حوزه علمیه، و همچنین، اعضای کمیته داوران از جمله «حیدر کسمایی»، «احمد ابوالقاسمی» و «حجت‌الاسلام حمید درایتی» از جمهوری اسلامی ایران، «شیخ عدنان الصالحی»، «شیخ مضار الصحاف»، «رافع العامری» و «شیخ میثم التمار» از عراق، «محمد فهمی عبدالسید عصفور» از مصر ....و قاریان و حافظان این دوره از رقابت‌ها برگزار شد که در نهایت قاریان قرعه تلاوت و نوبت اجرای خود را دریافت کردند.

براساس این گزارش؛ سید مصطفی حسینی(نماینده آستان حرم حسین بن علی بن موسی الرضا(ع) و از شهر قزوین) و محمد حسین موحدی(نماینده آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع))، از قاریان برجسته کشورمان به ترتیب «آیات 12 تا 16 سوره انعام» و «آیات 115 تا 119 سوره انعام» را تلاوت خواهند کرد.

همچنین، سیدرضا نجیبی به‌عنوان قاری آستان حرم مطهر شاهچراغ(ع) از شیراز آیات 35 تا 37 سوره نور را تلاوت خواهد کرد و قرعه «مختار دهقان»، قاری برجسته آستان رضوی نیز آیه 46 تا 51 سوره نور شد.
برپایی مراسم توجیهی و قرعه‌کشی اجرای قاریان مسابقات قرآن جایزه کربلا + فیلم

«مجتبی فیضی» از حافظان قرآن آستان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، میثم حمیدی نیک از قاریان آستان حضرت معصومه(س)، مهدی تقی‌پور، قاری و مؤذن بارگاه رضوی، محمد خاکپور، حافظ قرآن آستان رضوی و محمدرضا احمدی از حافظان حرم حضرت معصومه(س) از دیگر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات هستند.

در این مراسم، شیخ مضار الصحاف، از داوران این مسابقات نکاتی فنی درباره تلاوت قاریان ارائه داد و گفت: قاریان مختار هستند که در تلاوت خود «روایت حفص از عاصم به دو طریق شاطبیه یا مصباح»، روایت «قالون از نافع» و روایت «ورش از نافع» را انتخاب کنند، اما مشروط بر این که به اصول این روایت‌ها از جمله مسئله مد و قصر پایبند باشند.

همچنین، براساس تصمیم داوران مقرر گردید که در بخش حفظ از مجموع 100 نمره، 70 نمره به حسن حفظ، 20 نمره به رعایت احکام تجوید، 5 نمره به وقف و ابتدا و 5 نمره نیز به صوت و لحن اختصاص داده شد که البته نظر محمد فهمی عبدالسید عصفور در این بخش این بود که 10 نمره به وقف و ابتدا اختصاص داده شود که اعضای کمیته داوران در نهایت با همان 5 نمره موافقت گردید.
برپایی مراسم توجیهی و قرعه‌کشی اجرای قاریان مسابقات قرآن جایزه کربلا + فیلم
همچنین، در رشته حفظ مقرر گردید که برای بررسی میزان تسلط حافظان قرآن، در نوبت صبح مرحله مقدماتی(ارزیابی) این رشته در محل هتل برگزار شود و حافظان به دو سؤال 15 سطری داوران پاسخ دهند که در صورت موفقیت در نوبت صبح، در نوبت بعدازظهر شرکت کنند، این در حالی است که حافظانی که در نوبت بعدازظهر به اجرا می‌پردازند، نمرات نوبت صبح آن‌ها نیز لحاظ می‌شود.

 یادآوری می‌شود، دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن جایزه کربلا به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی و در چارچوب فعالیت‌های #هفته یاری قرآن در صحن حرم مطهر حسینی در کربلای معلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۱۷:۱۰
0
0
لطفا بفرمایید که نحوه ی انتخاب قاریان و حفاظ ایرانی به چه صورت بوده
چقدر خوبه که در این زمینه عدالت برقرار شود
captcha