اهتمام بیشتر به فعالیتهای قرآنی راه مقابله با توهین به کلام وحی است
کد خبر: 4154677
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
متولی شرعی حرم حسینی:

اهتمام بیشتر به فعالیتهای قرآنی راه مقابله با توهین به کلام وحی است

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی، اهتمام بیشتر به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی از جمله برپایی مسابقات قرآنی را راهکار مقابله با هتک ساحت مقدس قرآن دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به کربلای معلی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم حسینی و نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در کربلا، صبح امروز، 21 تیرماه، در دیدار با اساتید، داوران، قاریان و حافظان شرکت‌کننده در دومین دوره جایزه بین‌المللی قرآن کربلا با بیان این مطلب گفت: کشف استعدادهای قرآنی و اهتمام ویژه به توانمندی‌های قرآنی جوانان یک ضرورت بسیار مهم برای مقابله با هتک حرمت قرآن است.

وی افزود: همچنین، اهتمام به قرآن باید در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که همین دانشجویان و دانش‌آموزان هستند که در آینده در پست‌ها و مناصب مهم و تأثیرگذار قرار می‌گیرند و اگر دارای اخلاق قرآنی باشند، قطعاً تأثیرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.

شیخ عبدالمهدی کربلایی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره‌گیری از اوقات فراغت تابستان برای اهتمام بیشتر به قرآن تأکید کرد و گفت: در دوره‌های قرآنی تابستانه علاوه بر دانش‌آموزان و دانشجویان، بهتر است کارمندان ادارات دولتی نیز حضور پیدا کنند.

وی در ادامه، آموزش قرآن و معارف آن در کانون‌های اصلاح و تربیت زندان‌ها را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بخواهیم توفیق خدمت به قرآن داشته باشیم باید شکرگزار باشیم و این شکرگزاری باید قلبی باشد.

نماینده مرجعیت دینی شیعیان در کربلای معلی در ادامه بر ضرورت کثرت دعا تأکید کرد و گفت: اهتمام به قرآن نباید منحصر به تلاوت، ترتیل و تجوید باشد، بلکه اهتمام به مضامین قرآن و پیاده‌سازی معارف قرآنی به‌ویژه از سوی قاریان و حافظان بسیار حائز اهمیت است.

شیخ عبدالمهدی کربلایی در پایان بر ضرورت تعامل و همکاری مستمر بین کشورهای مختلف در زمینه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: جوامع مختلف باید از ظرفیت قرآنی یکدیگر بهره ببرند.

نمرات نزدیک متسابقین در مرحله نخست

شیخ خیرالدین علی الهادی، مدیردارالقرآن آستان حسینی نیز در ابتدای این مراسم گزارشی از دومین دوره جایزه قرآنی کربلا ارائه داد و گفت: حمایت نماینده مرجعیت دینی عراق از این مسابقات بسیار حائز اهمیت و مایه خرسندی است.

وی افزود: در این مسابقات، نمایندگان عتبات و زیارتگاه‌ها و مساجد معروف جهان اسلام از 10 کشور عربی و اسلامی حضور داشتند و مرحله نهایی مسابقات امروز با مشارکت 10 حافظ و 8 قاری برگزار خواهد شد.

مدیر دارالقرآن آستان حسینی گفت: نمرات متسابقین در مرحله نخست مسابقات بسیار نزدیک بود و به همین خاطر 18 متسابق به مرحله نهایی راه یافتند.

آمادگی ایران برای همکاری با دارالقرآن آستان حسینی

در ادامه این مراسم، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآنی سازمان امور و امور خیریه کشورمان، سلام گرم حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف را به شیخ مهدی کربلایی ابلاغ و از وی و شیخ خیرالدین الهادی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهمان افتخاری دعوت کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که به‌عنوان ناظر و از سوی مدیر دارالقرآن آستان حسینی برای حضور در این مسابقات دعوت شده است، گفت: مهمترین امتیاز جایزه بین‌المللی قرآن کربلا برپایی در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) است.

مجیدی مهر گفت: دومین دوره مسابقات در مقایسه با دوره نخست مسابقات از نظر فنی ارتقای خوبی داشته است و ایران آمادگی دارد برای رشد هرچه بیشتر مسابقات با دارالقرآن آستان حسینی همکاری کند.

رئیس مرکز قرآنی اوقاف در ادامه پیشنهاد داد که با توجه به تعداد زیاد عتبات و زیارتگاه‌های شیعی در عراق، یک دوره آموزشی با دعوت از اساتید ایران و کشورهای مختلف برگزار شود.

انتهای پیام
captcha